Citat:
Ursprungligen postat av incitatus
Men du kan spela
1800 rader a 50 öre ger 900kr
sedan kan di spela 70% 50% eller 30%
30% ger 270 kr
Om du inte skriver helt groteskt massa krav i det reducerade system blir ramen i det reducerade systemet väldigt likt det raka system med reducerat radpris, det som var på 1800 rader
|
Du kan spela 2000 rader med reducerad insats . Max reducering innebär att det kostar 300 kr istället för 1000 kr. Du kan Max lämna in ett system med reducerad insats en gång och därmed bara matematiskt.
Jag tänker mig inga komplicerade reduceringar på 2000 rader . När jag testat matematiskt har jag dock sett hur tunt det blir med 2000 rader bara . Krävs i princip tre spikar och flera lopp med få streck för att inte hamna över 2000 rader.
Jag tänker mig att om man hade kunnat köra en enklare reducering så skulle man kunna nöja sig med 2 spikar (antalet gånger per år du sätter 3 som inte är gigantiska favoriter lätt räknade). Sedan skulle man i de sex garderingsloppen kunna ha krav på att x antal a hästar får vinna och Max 1 c får vinna . Det skulle åtminstone ge lite större möjligheter att få till något med hyfsad slagkraft . Gillar inte att alltid betala exakt lika mycket för alla hästar man har med på ett system.