Effekten på mig sedan V85 infördes: jag analyserar alla loppen noga, som vanligt, men finner lördag efter lördag att jag inte vill göra en insats som trots allt blir Lotto-betonad, på 8 lopp. Om jag har hittat ett eller kanske två bra spelvärda spel spelar jag vinnare, helst inte på ATG. Så är det med min "lördagsupplevelse" Lord Skraplott. Dessutom ids jag knappt följa det hela på ATG-live när det ständigt avbryts av fotbolls- och andra sporttips. Jag tittar i efterhand, tack igen för "lördagsupplevelsen" om det är vad det nu kallas.
Det är för mycket med åtta lopp för "lördagsupplevelsen" när det är Klass III, II och Stodivisionen -- plus/eller något icke STL -- med hästar man inte känner till. Det finns inte tillräckligt med bra hästar, de blir inte profilhästar: vinnare som dyker upp här och var i låg klass på någon av våra lågklassiga banor och aldrig mer hörs av.
Javisst använder man "reducering" i stället för babianer, man vill förstås inte strecka och betala för flera tjogtal hästar som inte vinner, det finns alla möjligheter att konstruera på ett smart sätt. Men -- att hålla reda på åtta lopp i huvudet är förmodligen (minst) ett lopp för mycket för den analytiska hjärnan trots allt. På en god middag tycker jag att det är lagom att konversera med sex personer -- mer än så och det börjar bli lätt bli "noise" med någon konversant som tillhör Stodivisionen med 285 startpoäng.
Runka kuken Skraplottsdjävel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|