Så här ser det ut för mig, innan stallbacksintervjuer och värmningar:
Avd 1
7 Sainz Zon är en tänkbar spetsochslut-häst och att Jepson kör förstärker den känslan. Men jag har ju en princip som lyder; ta alltid med 1:an i voltlopp, så 1 Take a Bow får hänga med på kupongen. På pappret chanslös men den principen har låtit mig få in en del skrällar under åren.
Avd 2
1 Nephtys Boko var tidigare i veckan en spikidé men jag tycker MAD har lite sämre statistik just på Åby och här riskerar han att sugas bakåt på innerspåret så jag beslöt mig för att ta några till. 3 Ebba Kuce ser jag som värsta hotet, så den ska med. 2 Victoria L.L. verkar vara lite på gång och skulle kunna få ledningen eller krypa ner i rygg och utnyttja open stretch. Jag avslutar med att kryssa för 4 Fearless Flier, som är en skräll, men som förstärks av Jepson i sulkyn. Han är en van Åby-driver.
Avd 3
Tre hästar sticker ut och jag tar alla tre: 3 High On Pepper, 4 Karat River och 5 Macahan (är nu nere på 5%!!!) Sen en miljonskräll. 1 Bordeaux S. På pappret chanslös MEN tävlar vanligtvis i Norge, kommer till Sverige och får körspö och svensk toppkusk. Frode Hamre har något lurt i kikaren kanske? En 16-oddsare i guld hade varit smaskens!
Avd 4
1 Bellton Memphis tror jag inte på, men jag vill inte åka på en etta i volt. 3 Dats Milian är större chans när Martinsson skickar ner den till Åby och får Jepson i sulkyn. 8 Twelve O´Clock är det mycket surr om. Thorson ska alltid passas när han tar ut en häst på lördagstravet. En 3%-are! Hemmahästen 9 VästerboRoyalFlash är med rätta favorit, men en svag sådan från spår två på tillägg. Ska med, men bör garderas. Då tror jag nästan mer på rackaren 12 Shenanigans som får Goop i sulkyn. Besitter en bra spurtkapacitet om det inte blir för lusigt där framme.
Avd 5
Kortlopp med bilstart. Då tar jag så klart 5 Princess of Divine som körs med jänkarvagn denna gång. Jag blev glad när sexan ströks, för då kändes det rimligt att plocka med 8 Kapucine d´inverne på lappen. Det är väl bästa hästen i fältet? 4%? Borde väl ligga på 15% minst?
Avd 6
Bara två hästar har mer än 20% och jag ratar bägge. Istället satsar jag på 8 Xanthis Hilton som jag tror går framåt för varje lopp i ny regi. Jag gillar även 1 Limoncello Boko trots knepigt spår. Men han är snabb ut och både kusk och häst är nu på hemmaplan.
Avd 7
2 Winsalot var tvåa på kort från spår 12 bakom omöjlige Danville på Kalmar. Här kan han leda från början till slut och Alexandra Wisén är ingen blyg viol. 3 Global Futurity är favorit och ska med men testar kort distans för första gången. Sen har jag ju alltid femman i kort auto så jag får väl ta med galopphästen 5 Don Quijote Face. De få gånger den inte galopperar så vinner den ju lätt!
Avd 8
Då var pengarna slut i mitt Brännvin Special-system, så det får bli en spik på 3 Follow Him. Men det är jag inte ledsen för.
Lycka till allihop!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|