En Örebro snabbis medans Solen stiger upp över en kylig Februari morgon i Västkustens metropol. Medans gröten ger styrka och mod i kroppen.
GS75 1)
10 Hard Boild Eggs Sitter som en smäck ihop med gröten

Varenne Omeletten har leverat en Fabergé kopia med Gröna Skor

Tidigare i Gooparnas träning men nu exporterad till Finland. Vann direkt i finska Debuten.
2)
5 I Love Esther M.L. Rutinerat Monté ekipage. Är nog med på stregen.
11 Feel The Rhythm Carre pojken rider ju nästan alltid bästa hästen och radar upp segrarna. Men tuffa Monté tjejerna är närmar sig och han vinner inte lika överlägset nuförtiden.
3) Vidöppet 15 hästars lopp.
5 Rebellion N.O. duger nog gott i detta gäng om inte volten ställer till det.
5 Cab Mystery Känns som bästa hästen åtminstone på framspår. Och den där Sjöström brukar fixa smarta styrningar.
4) Nordisar brrrr.
7 Kalida Jorma klamrar sig kvar i Zenit och har en skaplig häst i jollen.
Men 75% är väl lite överkurs. Men jag har noll koll, går på kommun draget.
5)
4 Lady Gaagaa Valley D Persson brukar ha vältränat och S Persson har kuskform. Perssons Pack levererar
5 Kahbean Har fungerat bra i två starter och kör Uffe felfritt är han nog med på stregen.
6)
5 One Big Bang Mahony har legat lågt med stallets starthästar i vinter. Men börjar vädra vårluft i kylan. Galopp senast och står lite hårt inne men hästen är bra i grunden.
7)
3 Who’s The Winner Svårbedömd filur men jag har lite feeling.
11 Eldorado Spritz Ojämn rackare men duger gott i klassen. Distansgynnad och Djuse kanske fixar en patenterad bakspårs smygare. Ibland tycker jag att han kör försent men lika förbannat är han med på stregen. Iskall och duktig kusk. Visst påminner hans styrningar om en viss kusk som dominerat Svenska travet i 30-40 år.