Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Omgångens Frågetecken ??
Det dyker upp lite frågetecken här och var i mina tankar när jag studerar Lördagens startlistor. Hoppas dessa rätar ut sig under veckan och kanske förvandlas till utropstecken !!
1) Frågan är hur Betting Pacer hanterar 2640 ? Jag gillar hästen men det känns änna som distansminus.
2) Frågan är hur form Örjan lyckas med styrningarna av Ebbinge hästarna ? Stackars Ebbinge är avstängd 1+2 veckor mycket hård bedömning av båda förseelserna tycker jag. Ibland silas de mygg och ibland åker kameler ner i halsen på domarna. Jag tror stenhårt på Ebbinge hästarna.
3) Frågan är hur det går med utdelningen om Ginman sätter dit Almheden favoriterna ?
2-3 0%are verkar ju knappt hjälpa för att få lite utdelning i samtliga vinstpotter.
4) Frågan är vilka hästar som gynnas mest av barfotbalansen ? Mina förslag utan inbördes ranking : 6 Gal Gadot Racing, 8 Nova Marihon, 9 Global Empress, 1 Golden Cresent, 10 Kipketer Mearas, 12 Arnie Silvio, 3 Slivovitz Lover och 10 Jeriko Brick.
Naturligtvis är det många andra faktorer som oxå spelar in om hästen skall streckas eller inte men det kan vara ett plus på en häst som är ett nästan streck.
|
2-3 st 0%are räcker nästan helt säkert för att få utdelning i alla potter. Ska till något väldigt extremt i övriga 3-4 avdelningar annars.
Men 2-3 "vanliga" småskrällar mellan 1-5%.....kommer nog inte att räcka.
Det som behövs är minst 1-2 "helt omöjliga".
Edit: Det tidiga spelet ( bara 51k oms ) har INTE EN ENDA 0%are. Just nu ligger lägst spelade hästen i hela omgången på 1,3%. Nu brukar jag inte kika särskilt mycket på V85%en förrän sent fredag kväll.....så jag har dålig koll på om det här är normalt.
Med de 5 största favoriterna och 3 st under 5% blir det utdelning i alla potter. En 6e favorit tål vi inte. Då räcker det inte ens med två bottenspelade.
Det är såklart tidig speldata så här på måndagen och A Fair Day lär ju inte stanna på 68%!!! Snarare 90% om inte vädret slår till och grumlar till det hela.