Visa ett inlägg
Gammal 2026-03-05, 20:40   #13
Wedgie

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Halmstad passar mig. En av favoritbanorna.

Tidiga tankar, fössta tossdan i mass:

Avd 1
Stolopp och 150 000 i förstapris. Endast 8 hästar vill vara med och slåss om prischecken. Otroligt! 3 Riverdale Z. ser bäst ut på första volten och 5 Betting Pacer på andra volten. Men ingen av dem vinner ju ihjäl sig. Kan skrälla här. Jag chansar på det och tar alla hästar. Jag kan ha fel men i så fall har jag ändå rätt.

Avd 2
Ännu ett svårt lopp. 5 Ceval Launcer kommer automatiskt med som 5:a på kort auto. 11 Brigo är intressant med första barfota och första Peter U. Jag tar nog med halva fältet här.

Avd 3
2 A Fair Day spikas. Orkar inte spekulera i något annat scenario.

Avd 4
Här kommer ett typiskt "bosseguldheden-drag". Spik på 12 Satsuma. Inget jag rekommenderar er seriösa att följa, men jag har jagat den här och nu rycks dojorna.

Avd 5
Jag tror Johan Untersteiner sopar mattan, eller snarare städar bordet, med 1 Clean Table. Spik!

Avd 6
Här blir det många hästar. 4 Maroon Day är mitt förstastreck, snabbt följt av 10 Kipketer Mearas som väl är ett fynd till 11%? Vill även ha med danska kriterievinnaren 3 Karat C.N. och Axevallas stjärna 1 Golden Cresent.

Avd 7
Ännu ett vansinnigt "bosseguldheden-drag": spik på 7 Lövdala Kenji. Barfota nu och Wilma kan ju hemmabanan och är i zonen. Gasen i botten, mrs Flintstone!

Avd 8
Här får man offra krutet som är kvar, jag satsar de sista slantarna på 2 Miyagi, 3 Slivovitz Lover, 4 Ideal Stone, 6 No Talking You och 10 Jeriko Brick. Blir det strykningar kanske jag tar med någon mer.

Jag tillhör dom som lirar för att det är skoj. Vinner jag något så ser jag det som en extra bonus.

Glöm inte 15 Donna Inez i fjärde och Xanthis JR i sista! Kassa spår för båda, men ruggig form.

Senast redigerad av Wedgie den 2026-03-05 klockan 20:45.
Wedgie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat