Citat:
Ursprungligen postat av hejz
Juventus har spelat 4/4 kryss i EL och måste gå för seger idag. Slarv i förra mötet, vilket inte ska upprepa sig nu. Krasic och Pepe på kanterna känns väldigt bra för offensiven. Spelmässigt har Juventus på senaste tiden spelat mycket bra även om man kryssat en del, speciellt defensiven som fungerat väldigt bra till skillnad från inledningen av säsongen, därför ska man inte låta sig luras av 3-3-matchen. Nu när man måste vinna kan jag inte se Poznan stoppa Juventus. Känns som att 2an är det bästa spelet där då 0-1/0-2 är mycket troliga resultat.
|
Hur tror du det är med motiveringen inför matchen? Vill man vinna till hundra procent? Del Neri har ju gått ut och sagt att alla turneringar är viktiga och samtidigt spelar man till ära av Gaetano Scirea. Men känns fortfarande lite halv bra, ja menar Juventus har efter denna matchen mot Man C hemma kvar. Poznan möter ett Salzburg som förmodligen efter dagens bortamatch mot City redan är körda. Dessutom har Poznan bättre målskillnad... Så trots att man vinner idag, så krävs det ganska mycket för att ta sig vidare från gruppen. Just därför är frågan om hur motivationen egentligen är inför dagens match?

(rätta mig om jag har fel)