Måndags Tankar
Åby trav är en höjdare och omgången ser onekligen lite halvklurig ut så här på Måndag em. Frågan är om det ser enklare ut på Lördag ?
V85 1) 2 Mr Carnation har fått snabba pengar på sig men står sig nog bra i Klass 2 oxå. Stallform är ju bara förnamnet.
7 Son Of My Father har spring i benen och Persson upp är inte fel. Duger gott i klassen.
V85 2) 4 Eleven O’Clock Karlstedt och hästen är ett Clockrent team. Bra läge och rätt distans. Thorson har suttit på/med leken förr. Chansspik ? Hm lär väl bli (för) hårt bevakad.
8 Ideal Stone Här har vi en framtida Guld häst i vardande.
9 Alvena Roy Hederstravare som alltid gör sitt jobb. Sjätte raka försöket på Rikstoton.
11 I.D. Hipster One Stänkarvarning. Christoffer kanske har svingat trollspöt (igen)
V85 3) 9 Harpy och 10 Xanthis Hilton Klassiskt Hajom lås.
V85 4) Vidöppet stolopp är bara förnamnet. Många om budet.
2 Canola Mifsrud är inte blyg och jag unnar pensionärs Staffan en seger på gamla dar. 2 hästar i träning.
4 Rocka Tiger M.G. har gått bra i enkla gäng och det lyser rött i startlistan.
6 Noblesse Brodda Tuff Googoo Gaagaa märr som måste bevakas.
10 Daphne T.M. brukar jag bevaka men det kanske kostar mer än det smakar.
11 Puré Desire Svårbedömd rackare efter Frankrike äventyr. Får lyssna på stallinfon.
12 Ecuador Broline går sina 13 tider utan att bottnas.
V85 5) 9 Sven Kuce Måndagens Chansspik. Men klass 3 är ju klass 3 och dessutom debut på distansen.
V85 6) 7 Nepthys Boko har samlat ihop till en vinst efter en bra start på året. Barfotavässning.
12 Victoria L.L. är väl bortlottad ? Men jag gillar märren och det kan vankas överpace. Korfits, Jepson och Östre gillar ju att trycka på gasen.
V85 7) 8 Madame Mearas Härlig F.T.B. märr. Ok lite oddshöjande läge.
V85 8) Ännu en vidöppen tillställning. Högklassigt Klass 1 lopp.
9 Ingmar Banker är mitt drag. Perfekt Flemming läge. Årsdebuten avklarad.
12 Burgerheide Svårbedömd rackare men står väl bra inne i klassen på sina Wolvega pengar.
Men det vimlar av roliga och troliga hästar typ : 1-3-5-6-8. Men det blir väl lite för dyrt tyckte kyrkostämman.
Kanske dags att testa ett Brännvin Special system om spellädret sviktar !?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Efterhandaren den idag klockan 18:11.
|