Visa ett inlägg
Gammal 2026-03-25, 20:52   #85
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3472
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Att du går i mål på statiska datasimuleringar och hittar din frälsning där, är väl knappast förvånande?

Vi kommer att bli överösta av dylika prognoser ett valår som detta, träffbilden brukar korrelera med slumpen.

Vissa förlitar sig på abborrmagars utseende, andra på stordatorernas datasimuleringar och för mig räcker det att titta ut genom fönstret.

Tur att vi är olika, jag hävdar inte att min metod alltid är korrekt
men jag slipper iallafall överkomplicera.

Att överkomplicera tror ivf jag är det största hindret för att komma rätt på det när det gäller att gissa trav.
Oj, här tror jag bestämt att det har blivit ett extra stort missförstånd.

Den statistiska modell jag talar om handlar om att bedöma förväntad utdelning på en viss rad. Dvs "Vad kommer den här raden ungefär att ge"?

Det har inget, eller åtminstone väldigt lite, att göra med vilka rader jag och en del andra väljer att spela.

Kopplingen mellan Spel%en på vinnarraden och vilken utdelning just den raden kommer att ge har visat sig vara "stark".

Det är alltså en okomplicerad och över tid chockerande rättvisande modell.

Vad ingår och hur räknar man?

1) Ta omsättningen och räkna fram totalt antal inlämnade enkelrader.
2) Multiplicera lopp för lopp med vinnarens spel%.
3) Efter sista avdelningen har man "förväntat" antal rader med alla rätt. Det är ingen exakt vetenskap men stämmer tillräckligt väl, otroligt ofta.
4) Om man vill veta förväntad utdelning så delar man Att utdela för alla rätt med förväntat antal allarättsrader.

Procent och multiplikation är knappast något överkomplicerat.

Frälsning eller ej så är det en metod för att göra uppskattningar av utdelning som visar sig fungera.

Exempel: Ikväll på V86 borde det bli ungefär 20 rätta rader med 8 rätt. ( Större avvikelser brukar bero på varvade Ombudsandelar som träffat hårt. ) Skrivet 21.57 innan utdelningen var klar.

Senast redigerad av Strappa71 den 2026-03-25 klockan 20:57.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat