Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
Ja du Strappa, det finns många metoder för att prognostisera ett utfall, vissa måhända vara mer träffsäkra än andra gissningar.
Jag sorterar det under kuriosa, alternativt värdelöstvetande.
Diskussionen närmar sig en tekniksjuk-mobiltelefon eller missfostret ATG.se, produkter så nedlusade med teknisk skit och värdelöst-vetande som ett ytterst fåtal har användning för.
När nytt skit staplas på varandra ändras helheten till det sämre.
Att det sedan finns det dom som går i mål på varje sk ny utvecklingsdetalj, ytterligare tillagda tekniska-detaljer
Gillar att briljera med det bland sina likar, må så vara.
För mig hade det räckt med att ta bort ATGs idiotregel, att undanhålla information till spelarna gällande värdet överstigande 200.000:- under pågående omgång.
En öppen nedräkning har ett högt upplevelsevärde bland spelarkollektivet, det är min tro.
En garant mot spekulationer att spel tillkommit efter spelstopp, kanske ett antidot mot konspirationsteoretiker. Kostnaden är att vi slipper ett kosmetiskt slag mot pengatvätt från ATG. ( Hela eran under Skarplöth handlade om optik i brist på resultat).
Sen kan intresseklubben sitta och roa sig med att sätta in loppens spelprocent i normalfördelningskurvor och göra sina prognoser, i godan ro och jämföra med nedräkningen.
|
Måhända att det finns många metoder, men bara en som håller i längden.
Men du har en mycket bra poäng angående systemnedräkningen.
"Nedräkningen" har väldigt lite att göra med förväntad utdelning. Det är inte mer än en oanvändbar kvarleva från förr.
Systemnedräkningen avser antal kvarvarande SYSTEM och Spel%en avser andel av inlämnade RADER.
Det är dock först efter den sista avdelningen som de sammanfaller och därför är den visade nedräkningen till mycket klen nytta för såna här bedömningar.
Visning av RAD-nedräkning visar sig vara ogenomförbart för tillfället pga ATGs hantering av inlämning från sina utlandspartners.
Det är mycket olyckligt eftersom en nedräkning som "stämmer hyggligt" med spel%en skulle vara väldigt bra för både förtroende och upplevelse.