Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2026-03-27, 18:34   #371
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19217
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Fast jag tror nog att Skarplöth hade den profil på ledare man sökte , Kroon vet jag mindre om, men tycker hon fr min vy gjorde ett bra jobb i en svårstyrd organisation

Tycker det är styrelsen i ATG som misslyckats, ja grovt; i sitt styrelse / styrningsarbete

Verkställande Direktör betyder ju inte att man skall verkställa sina egna ideer, det är styrelsen och ägarnas beslut o önskemål man skall verkställa, Styra företaget i en rikting som leder till uppfyllande av besluten i styrelsen

sedan var väl "bäst före datumet" gått ut, det var minst sagt dags för ett byte på ATGs VD stol
Håller med. Styrelsen kommer nästan alltid i skuggan av VD och ordförande i nästan alla föreningar och bolag. Styrelser har ett stort ansvar men blir lätt överkörda av starka ledare. Dessutom finns det glidare som inte tar sitt uppdrag på allvar. Tittar man på ATG styrelsens bakgrund är det en stor överrepresentation av folk som har ” överklass ” bakgrund och noll koll på hur gräsrötter och småfolk har det i verkliga livet.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat