Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2026-03-27, 18:41   #372
Skog

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Fast jag tror nog att Skarplöth hade den profil på ledare man sökte , Kroon vet jag mindre om, men tycker hon fr min vy gjorde ett bra jobb i en svårstyrd organisation

Tycker det är styrelsen i ATG som misslyckats, ja grovt; i sitt styrelse / styrningsarbete

Verkställande Direktör betyder ju inte att man skall verkställa sina egna ideer, det är styrelsen och ägarnas beslut o önskemål man skall verkställa, Styra företaget i en rikting som leder till uppfyllande av besluten i styrelsen

sedan var väl "bäst före datumet" gått ut, det var minst sagt dags för ett byte på ATGs VD stol

"Tycker det är styrelsen i ATG som misslyckats, ja grovt; i sitt styrelse / styrningsarbete

Verkställande Direktör betyder ju inte att man skall verkställa sina egna ideer, det är styrelsen och ägarnas beslut o önskemål man skall verkställa, Styra företaget i en rikting som leder till uppfyllande av besluten i styrelsen "

Japp och det är precis där det gick snett. Föregående styrelse ansåg att V85 var helt fel väg att gå.

I Februari 2025 förkastades Skrällots förslag av dåvarande styrelse som beslutade att inte gå vidare med V85 men att utveckla V75:
"Samtidigt har ATG:s styrelse (på torsdagen) beslutat att försöka göra något åt det där som beskrivs ovan, att spelet hästar hackar och backar. Det ska sjösättas en ordentlig satsning på, och utveckling av det som man kallar ”lördagskonceptet”. De konkreta åtgärderna ska tas fram i samarbete mellan ATG och Svensk Travsport de närmaste månaderna".

I Juni tillträdde en ny styrelse som fullständigt fördes bakom ljuset. Verkställande direktör verkställde sina egna idéer (V85). Resultatet är V85 - ett magplask av sällan skådat slag i förhållande till hur det framställdes till styrelsen.

Vägen tillbaka till V75 är inte spikrak men uppslag saknas inte. Vad sägs om V75/85 där 7 av de 8 avdelningarna utgör V75 av det gamla slaget? Jo det ligger ett sådant förslag. Fördelen skulle vara att man kan skrota V85 med hänvisning till att V75 omsätter mer än V85 på Lördagar. ATG skulle kunna återta V75 utan att "tappa brallorna".

V75 kommer att komma tillbaka, frågan är närmast hur det smidigast sker.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat