Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2026-03-28, 05:05   #376
Skog

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Skulle ni spela ett "blandspel"...eller rättare till en eller två halvdana potter?

Noll chans att jag skulle spela vare sig V75 eller V85 på en V75/V85-tävlingsdag.

Om det går så långt att den missfostervarianten blir verklighet så kommer jag att avsluta sharps-kontot omedelbums.

För då har något gått mycket snett. Om man nu ska ta tillbaka V75 måste man ju göra det helt och hållet.
Inte mer blandspel än att du kan spela V85 och Top7 idag eller V6/V64 andra dagar. Gemensam pott med flytande fördelning har diskuterats men det blir för invecklat och svåröverskådligt. Fördelen med separata potter är att V75 kan fortsätta som det blir upplagt utan förändring när V85 läggs ned (flyttas).

Sen måste jag nog tyvärr skada ditt ego. Väldigt få i spelvärlden drabbas om du avstår spel.

Vad tänker man om det juvenila "hotet" angående kontoavslut? Räcker "jaha" som svar, eller vill du höra "nej vad tråkigt, då får vi hoppas att ATG fortsätter med megasuccén V85"?

Självklart är tanken att införa V75 "helt och hållet". Idén med parallella spel är att kunna avsluta V85 "snyggt". Ge spelarna "makten" att välja viket inte varit ATG's paradgren. När mer än 70% av spelarkoren väljer V75 kan ATG lägga ner V85 med motiveringen att spelarna inte visar intresse. Pudla utan att tappa spelare eller förtroende.

En klen tröst och snuttefilt kan vara att V85 då flyttas och ersätter det dalande spelet V86. Med två nivåer av radpris, 25 och 50 öre.

Detta är alltså ett frö som diskuteras internt av en grupp och ej officelt, det muttras om att V85 är en återvändsgränd. Den officiella hållningen är att försöka stoppa kaskadblödningen med plåster, dvs förändra j-p regler mm på V85.

Senast redigerad av Skog den 2026-03-28 klockan 06:15.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat