Visa ett inlägg
Gammal igår, 19:09   #12
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4713

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Avd 8. Ett till lopp som verkligen luktar sos lång väg! 15 A Fair Day lär säkert bli storfavorit men betänk att Ginman ska ut i Elitloppet så han lär inte bränna allt krut på detta. Och att han ska ta 40m på 3 Speed Change på "halvfart" känns sådär.. Nej, detta känns upplagt för Berghs spets och rygg så jag spikar utan tvekan hans val i loppet!
A Fair Day ska väl inte behöva "bränna allt krut" för att runda det här gänget på tre varv, han har aldrig förlorat på 3000 m på fem starter. Speed Change däremot har aldrig sprungit på 3000 m tidigare men däremot 3 gånger på lite kortare 2640 m och då inte vunnit någon av dessa. Elitloppet är långt borta och jag tror Ginman ger Affe en riktig genomkörare på lördag. Han tänker nog inte ligga och kajka där bak i två och ett halvt varv utan går nog fram tidigt och sätter press och krossar allt motstånd. Speed Change har tjänat i snitt 32 000 kr/start och Affe har tjänat i snitt 122 000 kr/start. För mig är det en självklar spik och 41% är helt okej. Det är min känsla - ibland har jag rätt men oftast fel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+2)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat