Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-01, 17:39   #15
hejz

hejzs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sighurt Visa inlägg
Hur tror du det är med motiveringen inför matchen? Vill man vinna till hundra procent? Del Neri har ju gått ut och sagt att alla turneringar är viktiga och samtidigt spelar man till ära av Gaetano Scirea. Men känns fortfarande lite halv bra, ja menar Juventus har efter denna matchen mot Man C hemma kvar. Poznan möter ett Salzburg som förmodligen efter dagens bortamatch mot City redan är körda. Dessutom har Poznan bättre målskillnad... Så trots att man vinner idag, så krävs det ganska mycket för att ta sig vidare från gruppen. Just därför är frågan om hur motivationen egentligen är inför dagens match? (rätta mig om jag har fel)
Jag tror att motivationen är på topp faktiskt, Del Neri har gått ut och sagt att man ska vinna båda matcherna som är kvar. Som jag nämnde tidigare har spelet sett riktigt bra ut, vilket jag tror kommer fortsätta. Harmonin verkar vara riktigt bra i klubben, varje mål firas som om man vunnit CL, det ska man tacka Del Neri för. Just nu känns det som att Juventus vill vinna alla matcher och vara med och spela alla turneringar man kan, det är trots allt 11 nyförvärv inför den här säsongen som ska spelas ihop, det går inte på ett par månader. Som du nämner är det City nästa, ska man avancera från gruppspelet är det den här matchen man ska vinna. Angående motivationen så borde den vara allra högst hos spelare som Sissoko, Pepe, Traore som har mycket att bevisa för att ta en startplats, även till en viss del Iaquinta. Det är den största anledningen jag tror att Juventus vinner idag, att man har massa spelare som vill vara kvar i turneringen för att få speltid, spelare som inte är starters i ligan.

Just my 2 cents
hejz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat