All modd och sörja är glömd
nu är vi åter i vitsippans tid
inte ens i Ume behövs brodd
nu går man valfritt skodd
Tidigt embryo:
Avd 1
Ettan i voltstart är alltid intressant. Här har vi
1 Noella som varit etta, tvåa eller trea i årets starter. Örjan upp, som numera leder kuskligan och 13% känns lockande.
Avd 2
Jag heter
Bo men är inte så hemlighetsfull av mig. Hästen verkar i alla fall på tårna och vi är ju i Wäjerland. En tänkbar spik.
Avd 3
5 Husavik med Bodens Drottning lockar oxå till spikning.
Avd 4
Kallblod över tre volter och inga stjärnor är med. Många galopper utlovas nästan. Jag tar nog med nån ifrån varje volt. Måste studera "icke-galopp-statistiken" innan jag väljer hästar men
3 Grisle Kongen G.L. ser lovande ut. Röda fötter dessutom.
Avd 5
Tränare Roger Nilsson brukar alltid vara giftig i norrlandsomgångar så första strecket hamnar på
4 Inglourious Zet. En avkomma till Propulsion som är uppfödd av Daniel Redén på stall Zet. Har börjat femårskarriären på ett lysande Zet!
Avd 6
8 Dream Mine har spår åtta men han har ju vunnit från det läget tidigare och har ju för vana att ALLTID vinna. Får väl bli en spik.
Avd 7
Det är alltid glädjande när det är en skräll som startar från spår 5 på 1640m auto. Är det dessutom en offensiv kusk så är det jätteglädjande. Klar förstahäst! Har varit etta och trea i år med Marcus Lillius, med Rikard Nils...
Avd 8
I avslutningen kommer en följehäst;
10 My Honky Tonk Man. Den måste jag bara ha med. Örjan/Redén låter bekant.
Nerplitade måstehästar efter en första glutt,