Visa ett inlägg
Gammal 2026-04-27, 20:25   #1
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4735

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V85 Umåker 2 maj

All modd och sörja är glömd
nu är vi åter i vitsippans tid
inte ens i Ume behövs brodd
nu går man valfritt skodd

Tidigt embryo:

Avd 1
Ettan i voltstart är alltid intressant. Här har vi 1 Noella som varit etta, tvåa eller trea i årets starter. Örjan upp, som numera leder kuskligan och 13% känns lockande.

Avd 2
Jag heter Bo men är inte så hemlighetsfull av mig. Hästen verkar i alla fall på tårna och vi är ju i Wäjerland. En tänkbar spik.

Avd 3
5 Husavik med Bodens Drottning lockar oxå till spikning.

Avd 4
Kallblod över tre volter och inga stjärnor är med. Många galopper utlovas nästan. Jag tar nog med nån ifrån varje volt. Måste studera "icke-galopp-statistiken" innan jag väljer hästar men 3 Grisle Kongen G.L. ser lovande ut. Röda fötter dessutom.

Avd 5
Tränare Roger Nilsson brukar alltid vara giftig i norrlandsomgångar så första strecket hamnar på 4 Inglourious Zet. En avkomma till Propulsion som är uppfödd av Daniel Redén på stall Zet. Har börjat femårskarriären på ett lysande Zet!

Avd 6
8 Dream Mine har spår åtta men han har ju vunnit från det läget tidigare och har ju för vana att ALLTID vinna. Får väl bli en spik.

Avd 7
Det är alltid glädjande när det är en skräll som startar från spår 5 på 1640m auto. Är det dessutom en offensiv kusk så är det jätteglädjande. Klar förstahäst! Har varit etta och trea i år med Marcus Lillius, med Rikard Nils...

Avd 8
I avslutningen kommer en följehäst; 10 My Honky Tonk Man. Den måste jag bara ha med. Örjan/Redén låter bekant.

Nerplitade måstehästar efter en första glutt,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+2)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat