Fredagssystemet:
Barnbarnen här i helgen. Det spel som gäller då är dataspel, så jag gör klart hästarna till 99% redan idag.
Avd 1
1 Noelia med Örjan måste med.
2 Dior Dalle låter det bra på från Pihlström. Det får räcka från första volten.
7 Galadriel är grym. Hoppas på en fin start trots spår 2. Sen vill jag inte släppa
9 Digital Last. Katjas fina sto får en uppiggande kuskförändring till denna start.
Avd 2
4 Gallium Kronos är streckad på nästan 60% Jag vågar inte lämna den utanför men noterar att den gärna galopperar om det är mer än 70 000 i förstapris. Tar även med
6 Secret Bo. En Wäjern-häst med två raka vill jag inte åka på.
Avd 3
5 Husavik med Bodens Drottning lockar till spikning. Dubblar dock systemet med
12 Jaguar Godiva. Fina rapporter på den.
Avd 4
Kallblod över tre volter och inga stjärnor är med. Många galopper utlovas nästan. Jag plockar från alla tre volter.
2 Karlas är osynad men kan mycket väl skrälla här. Finska kallblod har överraskat förr.
3 Grisle Kongen G.L. ser bra ut och nu testar man barfota för första gången. Ettan skulle jag oxå haft men den blev struken och då hoppar jag på
6 Guli Hektor. Brukar gå bra efter vila och Jörgen spikar sig själv i 5 tippar V85 men så djärv är inte jag. Därför tar jag med ytterligare två,
9 Lundåsens Teknik som väl blir favorit om än en svag sådan. På tredje volten finns det inte många kvar men jag chansar på enögde
10 Zargo som blixtrar till ibland. Ett potentiellt skrällopp! Med det sagt så vinner väl favoriten
Avd 5
Tränare Roger Nilsson brukar alltid vara giftig i norrlandsomgångar så första spiken hamnar på
4 Inglourious Zet. En avkomma till Propulsion som är uppfödd av Daniel Redén på stall Zet. Har börjat femårskarriären på ett lysande Zet!
Avd 6
8 Dream Mine har numera spår 7 och jag tror att den är huvudet högre trots årsdebut. Ännu en spik!
Avd 7
Det är alltid glädjande när det är en skräll som startar från spår 5 på 1640m auto. Är det dessutom en offensiv kusk så är det jätteglädjande. Klar förstahäst! Har varit etta och trea i år med Marcus Lillius, nu med Rikard Nils, jag streckar storskrällen
5 Catch the Hook. Jag ändrade mig och tar bort
Ebbot och kryssar för
2 Global Email istället. Fick feeling för den...
Avd 8
I avslutningen kommer en följehäst;
10 My Honky Tonk Man. Den måste jag bara ha med. Örjan/Redén låter bekant. PG-skor fram denna gång för hjälpa honom att inte galoppera, dessutom jänkarvagn.
12 SummermusicnightS blir knapp favorit. Det här är ett långlopp med spårtrappa, så hästar bakifrån skall icke räknas bort.
13 The Oak L.A gillar lång distans och trivs bra med duktiga Jenny Engfors (över 22% segrar i år).
15 Micke Sting är en slugger och vi har alla sett vilka spurter den kan åstadkomma.
Det blir dyrt, så jag nöjer mig med 50% insats och då landar det på 160kr.