Visa ett inlägg
Gammal igår, 14:17   #6
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19408
Standard

Lokes Tidiga Tisdags Tankar

V85 1) 1-2-9 Har jag surrat om tidigare. Borde väl räcka en bit. Tror mest på 1 Gourmet men kan inte utnyttja spåret. Tvärtom ett minus.

V85 2) 3-4-5-9 I första hand. 9 Fontasia har grymt spelvärde med sina 2%.
Stänkar varning utfärdad.

V85 3) 3 Ace Wibb och 5 Dream Burgerheide Gediget lås. Jag kastar nog nyckeln.

V85 4) 5 Prank Chansspik ? Att spika i Klass 3 är väl som att svära i kyrkan. Men Prank känns som en undantagshäst trots sin orutin.
Möjligt att Jepson och urstarke 12 Chaplin går fram och bråkar med dagisgänget direkt. Kan öppna upp för singel % are i 15 hästarloppet.

V85 5) Ett av det öppnaste Kungpokalsloppet genom tiderna.
2 Sven Kuce Var grym i kvalet. Avgjorde lätt efter en perfekt styrning av Gustav som naturligtvis underlättade. Klarar Sven elddopet ? Kanske.
4 Wise Guy Redén kommer med 4 hästar och plockar nog en stor bit av priskakan.
Meriterade FTB hästen är definitivt med på stregen.
6 Pure Count Radar upp 2-3 platser. Dags för vinst. Kapacitet finns.
9 Blank Lunkade in 2 mille som 2 åring. Nu är det dags att slicka guldkalven i Svenska årgångsloppen.
Som sagt mycket jämnt finalfält och klyschan löpningsförloppet avgör sitter som en smäck.

V85 6) Högklassig Silverdivision.
3 Loxahatchee och 5 Petho Ännu ett lås ? Tja kanske men jag behåller nog nyckeln. Det finns Kaxiga hästar som står bra inne i klassen. Typ 6-8-10 i första hand.

V85 7) 7 La Yuca fick en (för) tuff resa senast. Lever ju på sin styrka men var kanske inte som bäst.
8 S.G.Empress Hedersmärren gör alltid sitt jobb och är alltid med i striden felfri.
3 Fantastica Doda !? Om lädret pallar.

V85 8) 6 Fransesco Zet Borde väl fixa detta ? Inga (för) tuffa Fransoser i loppet som brukar ställa till det.