Visa ett inlägg
Gammal idag, 10:56   #33
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7583
Standard

Ruskigt svår omgång som sagt. Inte så nära att få ihop ett system i nuläget men tankar som följer.
1: Pure Athena klar förstahäst på intrycket i försöket och Jepson. Håller med om Jacqueline Zet även om Redéns stallform väl svajar lite. Synd med skor på Milady.
Vågar nog inte steka Gourmet helt för Hagoort har grym statistik. Skrällen är Meditate.
2: mycket spännande skoryck på KindofMagic, mitt förstastreck. Official Sox given bakom men är orolig för sista kurvan. Jepson också given men kändes lite försiktig i intervju. Joelynn som vanligt ett fynd.
3: som sagt inne på att 12 städar av dem efter hård öppning. Vet inte om jag vågar spika eller nöjer mig med ensam A. Som skäll lyfter jag Four White EG som ju också är vass på på speed.
4: kommer att prova att gå kortare här. Deadly Map är förstastreck men vill nog ha med Chaplin också. Mister Smartface är väl bästa hästen men galopprisken måste vara över 50%. Steker nog favoriten helt. Skrällen är tveklöst Free Day.
5: omöjligt lopp där väl eg bara 8 är helt borta. Bra värde i Pure Count till nuvarande procent och Blank är mycket tidig för mig med. Kan inte heller spela utan Sven Kuce som väl var bäst av alla i försöket. Tror inte på favoriten men vet inte om jag vågar plocka bort.
6: lätt att säga favoriten på förra insatsen men den var ju inte dålig. Är väl dock risk för press igen och på Åby får ju de smygkörda chansen. Petho är mitt förstastreck. Undrar om det finns någon möjlighet att Wäjersten släpper till Makalu Doc. Om ja så ska väl båda med. Flotilla är skrällen.
7: är inne på att det räcker långt med 1 och 3 och kommer nog att försöka spika en av dem. Lite lurigt att Redén ändå låter nöjd med La Yuca men känns tufft att vinna med förmodat tufft lopp. SG Empress har sett grym ut men är väl risk att det återigen bara räcker till pallen. Övriga borde få svårt att vinna i min bok. Fransyskan stod ju ändå i en bra bit över 250 ggr när den mötte La Yuca i Frankrike, det säger något.
8: räcker rimligen långt med 3 och 6 och rankar absolut 3 först. Borde då ta ställning men har en alldeles särskild talang för att alltid välja fel. Bakom dessa är väl Bergh roligast, där vet ju inte riktigt hur bra den är.

Som sagt, är inte särskilt nära att få ihop ett system än…������������
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat