Visa ett inlägg
Gammal idag, 12:59   #11
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4804

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dags att börja knyta ihop säcken - lite löst i allafall...

Avd 1
2 Chribo Hill har en vacker rad men har inte sprungit lopp sen i julas. Han har dock överlägset högst startpoäng. Kan ej lämnas utanför i ett svårt lopp. 1 Sven the Forestman har visserligen 2 d:n i raden men varit fin i år dessförinnan. Wallin/Jepson får plats på min lapp.
Finfin häst: 4 Digital Last var fin som trea från 20 m tillägg och har bättre läge nu. Jag tänker inte släppa Mellkos fina häst nu till finfina procent. 6 Stamsite har bara 1 ynka %. men en fin rad i år och är rikaste hästen i fältet. Eftersom jag garderar brett slänger jag även med 11 Staro Steven till 2%. Vi vet ju vilken spurt han kan leverera och vi är som sagt på Tingsryd nu.

Avd 2
Långlopp. Berghs häst 2 Västerbo Henry har två raka på långt i år, men det har även Dwight Pieters häst 8 Florenzo. Johan Unters 9 Due Due gör årsdebut men verkar vara av rätt sort. Tre hästar får det bli!

Avd 3
10 Rendezvous Zon blir min första spik, favorit ja, men inte så farligt...

Avd 4
Spårtrappa och dags för nästa spik: 8 Urbina Southvind. Favorit även den men jag tror norsken kommer att klättra i procent närmsta dagarna. Jag tar ställning och tror att Rikard Nils löser detta.

Avd 5
Trodde jag hade hittat en bra skräll i 10 Brionne, men såg nyss att den skreks ut i Vägen till V85, så den dubblar sig nog i procent tills på lördag. 8 Unicum har däremot inte skrikits ut, trots Pieters/Törnqvist och barfota runt om för första gången. Tackar för det. 3%! En såpass bra häst som 5 Moonshine Mearas är oxå märkligt lite streckad. Kan skrälla med Tingsryds championkusk. För säkerhets skull klämmer jag in favoriten 6 Carros First King som sista häst i mitt system. Jepson är ju ändå Jepson!

Avd 6
Förstahästen är så klart 2 Maroon Day. Ginman kan leda detta från start til mål. 4 Jackpot Mearas är oxå kvick och vill nog ha ledning. Det kan bli racing inledningsvis som gynnar min tredje häst, 9 Tamacti Jun. Ruggig slutspurtare med tussar som aldrig ryckts!

Avd 7
Förstahästen är så klart 2 A Fair Day. Ginman kan leda detta från start till mål. Utmanare finns. 4 Jobspost återkommer efter tre raka segrar i Frankrike. Kan vara ännu tuffare nu! Elvamiljonären 5 Double Deceiver har fått ett lopp i kroppen och är nog mogen för stordåd. 9 Bicc´s Tobee har inte många anhängare nu men kan få ett fint lopp där bak och spurta kan den ju som vi vet. Nu rycker man skorna!

Avd 8
Avslutar med spik på 5 Lotusorchide. Såg idag till min förskräckelse att Elin har spikat den i Vägen till V85. Bra, då hon brukar vara rätt ute, men dåligt för att det får procenten att stiga. Men jag och Elin får väl bjuda på det
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat