Dags att börja knyta ihop säcken - lite löst i allafall...
Avd 1
2 Chribo Hill har en vacker rad men har inte sprungit lopp sen i julas. Han har dock överlägset högst startpoäng. Kan ej lämnas utanför i ett svårt lopp.
1 Sven the Forestman har visserligen 2 d:n i raden men varit fin i år dessförinnan. Wallin/Jepson får plats på min lapp.
Finfin häst:
4 Digital Last var fin som trea från 20 m tillägg och har bättre läge nu. Jag tänker inte släppa Mellkos fina häst nu till finfina procent.
6 Stamsite har bara 1 ynka %. men en fin rad i år och är rikaste hästen i fältet. Eftersom jag garderar brett slänger jag även med
11 Staro Steven till 2%. Vi vet ju vilken spurt han kan leverera och vi är som sagt på Tingsryd nu.
Avd 2
Långlopp. Berghs häst
2 Västerbo Henry har två raka på långt i år, men det har även Dwight Pieters häst
8 Florenzo. Johan Unters
9 Due Due gör årsdebut men verkar vara av rätt sort. Tre hästar får det bli!
Avd 3
10 Rendezvous Zon blir min första spik, favorit ja, men inte så farligt...
Avd 4
Spårtrappa och dags för nästa spik:
8 Urbina Southvind. Favorit även den men jag tror norsken kommer att klättra i procent närmsta dagarna. Jag tar ställning och tror att Rikard Nils löser detta.
Avd 5
Trodde jag hade hittat en bra skräll i
10 Brionne, men såg nyss att den skreks ut i
Vägen till V85, så den dubblar sig nog i procent tills på lördag.
8 Unicum har däremot inte skrikits ut, trots Pieters/Törnqvist och barfota runt om för första gången. Tackar för det. 3%! En såpass bra häst som
5 Moonshine Mearas är oxå märkligt lite streckad. Kan skrälla med Tingsryds championkusk. För säkerhets skull klämmer jag in favoriten 6
Carros First King som sista häst i mitt system. Jepson är ju ändå Jepson!
Avd 6
Förstahästen är så klart
2 Maroon Day. Ginman kan leda detta från start til mål.
4 Jackpot Mearas är oxå kvick och vill nog ha ledning. Det kan bli racing inledningsvis som gynnar min tredje häst,
9 Tamacti Jun. Ruggig slutspurtare med tussar som aldrig ryckts!
Avd 7
Förstahästen är så klart
2 A Fair Day. Ginman kan leda detta från start till mål. Utmanare finns.
4 Jobspost återkommer efter tre raka segrar i Frankrike. Kan vara ännu tuffare nu! Elvamiljonären
5 Double Deceiver har fått ett lopp i kroppen och är nog mogen för stordåd.
9 Bicc´s Tobee har inte många anhängare nu men kan få ett fint lopp där bak och spurta kan den ju som vi vet. Nu rycker man skorna!
Avd 8
Avslutar med spik på
5 Lotusorchide. Såg idag till min förskräckelse att Elin har spikat den i
Vägen till V85. Bra, då hon brukar vara rätt ute, men dåligt för att det får procenten att stiga. Men jag och Elin får väl bjuda på det