Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
Avd 2) Här skjuter alla åt alla håll, ett synnerligen svårtippad klass 2 lopp.
Såg att Berglund tar in luft och spikar 9 Due Due på ”bästa häst”.
Normalt brukar tipsexperterna ”charma till sina system” med att ranka en lågprocentare först bland många streck. Uppenbarligen vet han något som familjen Untersteiner inte vet, som är klart mer försiktiga i sin skattning av favoriten Due Dues chanser?
Årsdebut, spår 9 och direkt ut i ett STL lopp?
Jag förstår att stallet inte har en aning om det blir fågel eller fisk i eftermiddag, men Berglund har det klart för sig: bästa hästen bara vinner!
Jag en vanlig tippar-nolla hittar 0-spelvärde i Due Due till 34%.
Goopen spikar Törnqvist tränade Florenzo från ”rövhålsspåret 8” för att låna språkbruk från the Orange Buffoon over there, när han ondgjorde sig över att det inte kom några invandrare från länder som Norge ( läs oljemiljardärer) till det stora landet utan bara invandrare från ”asshole countries” ( länder som saknar en oljefond på tusentals miljarder).
Statistiske Jens lyfter den Wallin tränade och eventuella spetshästen 7 Raphael, som blivit som en ny häst på barfotabalans till 10%.
Å så kommer vi till rikstipparmongot Jajjan, som låser loppet på 5,6,12 och känner mig trygg med dessa som lås. Vill inte tråka ut er med en analys, då enda gången jag träffat rätt var när jag av misstag streckade fel häst i ett Walter Lundberg Memorial löp för något decennium sedan.
Hursomhelst ett spännande lopp i en spännande omgång.
Vet inte hur jag skall spika i avd 1, vacklar fram och tillbaka, men hoppas det klarnar efter värmningar innan spelstopp?
Just nu står det mellan 1,7,8,9,10 steker Conni bakom favoriten som årsdebuterar och är streckad till galna 46% på hopp om spets från spår 2 på Tingsryd i ett garanterat pacat lopp över 1640m med ett upplopp på 285 m. Det blir garanterat gummiben?
God tur med liren och glöm inte att gå ut under hänryckningens tid mella hägg och syren, kanske de vackraste dagarna under hela året med all fågelsång och blomsterprakt.
Jajjan
|
Jag kanske går ännu längre i självskadebeteendet och spikar
12 Pato Boko. Blir nog för dyrt att gardera, har ingen riktigt känsla för någon annan och alla ”experter” spretar vilt.
Edit: skulle vara
6 Staro Thunder Road då, men lite tveksamt förra loppet kanske.