Visa ett inlägg
Gammal idag, 17:22   #15
Wedgie

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1570
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag har hittat en intressant skräll i avd 1, som väl är ett potentiellt skrällopp. Brukar slå på kolumnerna för PENGAR och STARTPOÄNG i startlistan under veckan, eftersom det kan vara något att ta hänsyn till ibland. Fick då se att 15 Supernova Lyjam hade högst startpoäng och var även den rikaste hästen. Kollade sedan på hästens senaste lopp då den var duktig på 2640 m och tillägg där den blev fyra bakom hästar som La Yuca och Rania Zon. Nu är det ett liknande lopp fast med lägre prissumma och fler tänkbara galoppörer. Supernova verkar stabil på fötterna och till 6% känner jag att den måste med på mitt system. Eller vad tror ni?
Låter rimligt! Den står väl där den står pga intjänat, så inte så konstigt. Men tränaren låter (väldigt) uppåt.

Citat:
- Hon var jättebra senast och efter den starten har vi enbart siktat hit så hon inte ska gå över gränsen. Allt har rullat på som det ska i träningen, men hon har tränat i sandbana för första gången i livet och det har vi gjort två gånger i veckan. Det kan nog ha gett lite effekt och känslan är bara positiv inför. Lång distans är nog en fördel för henne och det är en spännande start. Jag blir inte förvånad om hon vinner. Barfota fram och aluminiumskor i bak, Finntack-vagn, rycktussar och murphybländare på vänster sida - som senast, säger Lars Throgen.

Man ska ju heller aldrig glömma hästen på spår 1 i Volt (har jag hört...).

Citat:
- Hon har gjort det bra. Senast fick vi en trött rygg framför oss men hon spurtade fint på open stretch när vi väl fick chansen. Det var inte mycket att göra åt, men hon kändes fin och har tränat på bra efter det så formen ska vara bra. Här fick vi ett bra utgångsläge och distansen hanterar hon. Jag är lite sugen att utrusta henne med ett par rycktussar, vilket skulle vara första gången. Inga ändringar i övrigt, säger Emilia Leo.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7)
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat