Visa ett inlägg
Gammal idag, 06:12   #28
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2732
Standard

Avd 5)
Strukningen av 4 Global Etalon stärker aktierna rejält för favoriten 5 Keep Asking på milebana i Sundbyholm.
Favorit på spets och slut.
Kommer att anlitas hårt som spik av kollektivet.
Det givna låset för de som garderar blir 5,6,10 vilket också känns helt rätt.
10 Mellby Jinx är loppets bästa häst, men har drabbats av ”hard ship spåret 10”
på en självspringande bana med ett upplopp på bara 175m.
6 Kentucky River är nog en hårdare häst än favoriten, nedstruken till det långt fördelaktigare spåret 5, men lär få harva i dödens på favoriten.
På medeldistans hade jag rankat ekipaget Jepson/Kentucky River före Örjan/Keep Asking, men inte nu över den korta häcken.

Så långt tror jag kollektivet tänker rätt, när de antingen spikar eller låser på de tre mest spelade.

Jag som spelar för att vinna stora pengar tar ut svängarna ytterligare:
Expertisen (läs Eskil) tror Powwow är den som är förste utmanare om spets till Keep Asking. Jag vet att det är svårt att spets från spår 1 på en milebana över den korts häcken, men ser det inte som omöjligt att Diamond Truppo som vid några tillfällen visat sig enormt startsnabb, tar spets, spåret till trots.

Att den redan i år hårt matchade 2 High On Pepper (start 9 sedan årsskiftet)
skall vinna trodde jag inte ett smack på när jag såg startlistorna, men efter att ha fått tagit del av stallsnacket från Katja och den normalt försiktige hedersmannen Jorma Kontio, så var det inget snack. Till den procenten måste ekipaget med.
Hur det skall gå till att vinna loppet, det har jag inte en aning om?
Men den som lyssnar vid rälsen garderar och lirar.

1,2,5,6,10 på min lapp.

God tur allihopa, var norr om Uppsala i går och tittade på en hemlig lokal med blommande Guckusko (rödlistad orkidé). Har inte sett den sedan barnsben, då den grävs upp och säljs med rötter och allt för stora pengar på kontinenten.
En magisk försommardag i ett magiskt land som heter Sverige.

Senast redigerad av Jajjan den idag klockan 06:17.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat