Visa ett inlägg
Gammal idag, 10:34   #9
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2739
Standard

Läste på ATG.se att Månlykke AM flyttats till Jocke, samma sak skulle man gjort med Månprinsen AM, istället för att låta tokan (Gunnar Melanders sambo) innan hon hann få ett infall och avliva Prinsen, mer eller mindre bakom ryggen på hedersmannen Gunnar Melander. Motivet, till avlivningen var att Månprinsen AM blivit farlig för denna kvinna helt utan impulskontroll.
Det hade räckt med ett besöksförbud för tanten till stall och hage, så hade hingsten fortsatt att skörda framgångar på landets många travovaler.
Det är min åsikt, efter att ha lyssnat av folk med fokus på kallblod.

Tror Jocke får fart på Månlykke AM igen då säkerhetsavståndet till Gunnar Melanders sambo blivit betydande.

Nu selar Jocke ut City Slicker med Örjan bakom svansen i Norrlänskt Treåringsmästerskap. Given första rank, men riktigt bra djur emot med sämre spår. Omgångens känns greppbar så jag garderar Jockes blivande stjärna, då det är svårt att vikta 3-åringar mot varandra så tidigt i karriären och att motståndet tuffar till sig och jag känner mig säker på att det kommer tävlas tufft i löpet.
Dock är favoritskapet berättigat på spår och historik, men det handlar om 3-åringar, där utvecklingskurvorna helt plötsligt kan ta jättehopp.
7 hästar på min lapp efter strukning.

Senast redigerad av Jajjan den idag klockan 10:43.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat