Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal igår, 23:10   #433
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3570
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
+100 på den. Förändringarna är helt i linje med det förslag ändrad om fördelning och höjning av jackpottsgränserna som många efterfrågat.

Enligt någon i tråden innebär en uppflyttning av pengarna från 5 till 6 rätt att det inte är jackpott, "Låg-utdelnings-gräns med några procents fondering och öresutjämning som tillförs potten ca 1 gång i månaden men som näppeligen är en JP-gräns" är det vi skall kalla det för när femmorna ger mindre än 5 kronor.

Jag minns inte med säkerhet vem det var som hävdade att jag inte hade ett enda rätt i mina förutsägelser om jackpottfrekvens, omsättningstapp, behovet av att HÖJA gränsen för jackpot mm. Det kan ha varit samme man som föreslog att man skulle räkna antal fel istället för antal rätt. Noll fel är ju noll fel oavsett om det gäller 7 eller 8 lopp...

Kanske kan vi nu konstatera vem som har haft 0 fel...
Här måste det ha blivit något missförstånd i ett svar om detaljer som handlat om något helt annat.

Att köra med uppflyttning istället för 5r-JP har varit mitt förstahandsförslag sedan förra sommaren.

Exakt att köra med 30-20-50-0 när det går under 5 kr var inte mitt förstahandsval. Men grejen att köra med uppflyttning istället för Jackpot har jag förespråkat redan innan V85 hade premiär. Det som ATG inte valt att anamma är att mikro-fondera varje vecka. Då skulle de ha kunnat slopa Jackpott helt och hållet i alla ändar. Men de kanske fångar upp det till slut också.

En av de misslyckade detaljerna med V85 som det fungerat hittills har varit just att man inte kört med uppflyttning.

Idag är jag följdaktligen oerhört nöjd. V85 har blivit flera snäpp bättre.