Visa ett inlägg
Gammal idag, 19:02   #3
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2366
Standard

Hans Lord Skarplöth tillträdde som VD för ATG 2013 och fick sparken först 2026.
Med lön och tantiem har han kostat travet runt 5 miljoner om året, detta under 13 år, samtidigt utlöstes en fallskärm på flera miljoner, när han fick sparken från VD-posten. Så tumme pekfinger har han kostat travet 70-75 miljoner för 13 år som VD. Han lämnar ATG med eftermälet att travsporten befinner sig i fritt fall.

På spelarnivå där jag befinner mig, så har ATGs förra VD ” mannen som gör vad som faller honom in” lyckats med det omöjliga att få 90% av mina travvänner att ge upp travintresset och således kliva av från att spela trav helt.
Något jag trodde var omöjligt, trodde i min enfald att intresset för trav hos dessa travnerdar, skulle försvinna först med sista spiken i kistan.
Nej då, Jackpot-Hasse lyckades med sitt ständiga ”lagande av det som inte var trasigt”. Allt skulle göras om, spelprodukten skulle det skruvas på och detta helt utan konsekvens analys och utan förankring hos spelarkåren.
Han gömde sig bakom ”utförda digitala datasimuleringar” och hittade sin frälsning där. Lite som när Pippi Långstrump frågar Gud om hon får göra saker hon kanske inte borde göra och Gud svarar, ”Ja det får du” med en mörkare röst via Pippis mun. Av någon anledning bekräftade alltid datasimuleringarn att Hans Lord Skarplöth infall, var rätt väg för travet och analysen var klar.
Vi skruvar på spelprodukten.
Jag hade välkomnat en utredning hur Svensk travsports styrelse tillät honom att hållas med dessa ständiga missgrepp.
Huvuden borde rulla!

Jag välkomnade den nya tillförordnade VD’n på ATG tillika VD på ST, ingen kunde vara sämre än den tidigare VD:n Hans Lord Skarplöth och den bottenlösa inkompetens som blev strukturell inom ATG under hans era.
Beroende på att han bara omgav sig med JA-sägare och målet att utveckla travspelet in i framtiden blev underordnad av att behålla positionen som VD.

Dock blev jag skraj när när den nya VD skulle hamna i skarpt läge, dvs att se till
att Elitloppshelgen blev en spelmässig, sportslig och ekonomisk succé för ATG efter år av missgrepp.
Tror ingen kan klaga på den sportsliga succén med en märr som satte världsrekord och tränas och ägs av svenskar. Ett halleluja-moment!
Den ekonomiska och spelmässiga upplevelsen blev ett STORT FIASKO.
En stor orsak kan hittas i efterdyningarna efter den förra VD:ns Hans Lord Skarplöths missgrepp under 13 år som VD, men att ATG missar att kommunicera tidigareläggande av spelstopp även lördag, kostade spelbolaget många miljoner i tappad omsättning. Må hända att inbitna spelare hade koll på detta, men att ATGs
Marknadsavdelning i sin enfald trodde att tidigarelagd inlämning var någon allom känd kunskap och helt struntade i att kommunicera detta till spelarkollektivet är helt enkelt oförlåtligt. Ingen som omsätter över miljarden missar detta, jo en ATG och detta under den nya VD:n.

En sådan basal miss, skrämmer mig från vettet.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den idag klockan 19:06.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat