Bra tråd och synnerligen välkommet med nytt blod på VD-posten, om än tillfälligt.
Steg 1 torde ju vara att faktiskt börja föra dialog med både spelare och aktiva för att hitta former som är bra för båda.
Några tankar från mig:
- Jackpottarna har ju devalverat spelet bortom all rimlighet och blivit någon sorts parodi på Pojken och Vargen. Kanske vore det bättre att ha typ 4-5 bestämda jackpot-tillfällen per år och avsätta en given % av omsättningen till dessa med full transparens.
- V85 är på tok för mycket lotteri och gynnar bara storspelare och Harry. Sänk radpriset till 25 öre eller ändra tillbaka till V75.
- möjligheten att anpassa insats är bra tycker jag. Men borde det inte också vara lösbart för reducerade system?
- Jag begriper inte det här med att det blir en asterisk när värdet är över ett visst belopp. Ta bort det!
- jag hade också uppskattat möjlighet att simulera möjliga utfall på ett givet system. Dvs att jag själv väljer vinnarna i respektive lopp och får en indikation på vad det skulle vara värt. Borde inte vara så svårt utifrån att även de enklare redigeringsprogrammen kan estimera omsättning och reducera på det.
- Ta bort de totalt meningslösa omgångarna på Charlottenlund och nog även Bjerke.
- Lägg fler tävlingar på roliga banor Tingsryd och Åmål. Jag tycker det tillför en dimension med de annorlunda förutsättningarna där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av tvablaa den idag klockan 00:01.
|