Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Ja. Covidåren 2020 + 2021 då man inte hade publik på Solvalla.
Men se bilden.
Inget av åren före och efter var det 16:20
https://postimg.cc/TyM2nGJ5
Mycket kan man beskylla Skarplöth för. Men just starttiden på Elitloppslördagen under de år man haft publik på plats, är han helt oskyldig till.
|
Ok, då vet vi.
Nu är det inte att spelstopp till Elitloppshelgen är tidigarelagd som är problemet
utan att ATG tror att detta (för att citera Cornelis Vreeswijk) att ATGs marknadsavdelning tror att detta faktum är ”allom känt” hos spelarkåren.
Alltså är oviktigt att kommunicera.
Hos mitt ombud fick drygt 20 personer vända bara i kassan i ogjort ärende
Hur många som vände vid monitorerna får vi aldrig reda på.
Många hade missat spelstopp, lika varje år enl ombudet som påpekat detta
varje år för ATG. ”Ni måste meddela ”load and clear” att just denna helg måste du lämna in spelen en timme tidigare”. Givetsvis händer ingenting från ATG,
även detta år. Stora Coop Forum i Bromma Blocks på fråga från mig berättade även att väldigt många missade spelstopp och fick in in sina spel då de missat att spelstopp var tidigarelagd i helgen. Det är lika dant varje år.
Jag gissar att det är någorlunda lika i hela vårt avlånga land, en jäkla massa spelare missade spelstopp och fick inte sina spel inbongade.
Hur många omsättningsmiljoner som missades får vi aldrig reda på, men ATG kan se till att det aldrig upprepas igen, genom att byta ut profilerna på marknadsavdelningen.
ATG, tryck upp gratis spellistor till denna helg, likt de som fanns förr, skriv på framsidan av spellistan ny tid för spelstopp under Elitloppshelgen 15.10 för V85.
Kommunicera detta via ombuskanal och TV ”load and clear” i alla tipsprogram.
Gärna med en text likt rullande TMA texter under programmens gång.
Ta aldrig för givet att ändringar i spelstopp som sker återkommande någon gång
om året är allom känt hos spelarkollektivet.
Sådan ignorans kostar ATG massor av omsättningskronor.