Jag behövde inte hitta eller läsa det någonstans då jag likt den avgörande lejonparten av i varje fall någorlunda initierade spelare vet med mig att spelstopp är tidigarelagt elitloppshelgen bland annat för att man kör en final i Sweden Cup traditionsenligt insprängt i det stora streckspelet. Men det gick alltjämt att hitta på sedvanlig infoplats för inlämningstid i de publikationer som jag har tillgång till i Travronden, Aftonbladet och Expressen. Möjligt att man kunde ha haft en separat sponsrad blänkare också ifrån spelbolaget med men tror inte riktigt att det här är ett så stort problem som du vill göra det till.
I min medelstora svenska stad till vistelse stänger exempelvis samtliga tre ATG-ombud i city alldeles oavsett klockan 1500 på lördagar så för att föra en liknande anekdotisk bevisföran som dig ovan håller jag det för rimligt att det är så här det ser ut i de allra, allra flesta svenska orter och städer så påverkan förblir således väldigt ringa här. På forumet här var det väl vidare bara nicket "swedishhorseracing" som var eld och lågor att ha missat den traditionsenliga 15-tiden för spelstoppet vid elitloppshelgen. Tror sedermera så att vi mer har mer att göra med uteblivna tusenlappar kanske än några miljoner här. Därmed inte sagt att man inte kan göra det ännu bättre med infon men något jätteproblem är det sannolikt knappast inte.
Som vidare stöd för det är sen är ju att elitloppshelgen oavsett, eventuellt oanmält, tidigarelagt spelstopp är den helg som visar starkast omsättning. Droppet i år, jämfört med tidigare år, är väl mer att koppla till den ändrade stora streckspelsformen snarare då och fullt i linje med den generella tendensen för den spelformen.
Att du vill klistra nicket "Valo" på mig sen tyder väl om något mest på din sannolikt svaga människo- och personkännedom. De vidlyftiga slutsatserna och gissningarna tenderar att gå igen även där får man således anta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Dalglish den idag klockan 12:14.
|