Visa ett inlägg
Gammal idag, 14:40   #20
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3685
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Var inte tidsjusteringen att alla som rest till solvalla, skulle bo på hotel, kanske ha en kvällsrunda på stan på Lördagskvällen, fick ett väldigt tight tidsschema,

Den som åkte med damsällskap / familj var kanske inte så glad när man kom Hotellet kl 20,30 vila lite fräscha upp sig lite och kl blev 22,00 innan man kom om ut på stan

Elitlopshelgen skall väl vara ganska mkt mer än trav i 2 dagar

Och en som set nästan alla derbyn sedan Stig H vann med Grain, slutade åka till jägersro vid, tyckte inte det blev mer än trav, jo vi körde Cph på fredagen m smörrebröd o den lille, men på lördagskvällen orkade man inte mkt, kanske en öl på närmsta hak
Det var exakt det jag avsåg. Andra i tråden tror inte ett smack på den anledningen.

I första utkastet från ATG skulle V75 starta 16:20 även på EL-lördagen.

Sedan ändrade man till 15:15 ganska tätt inpå. Och sedan åren efter det var det 14:30 som gällde fram till Covid-åren.

1h50min tidigare än övriga lördagar. Hade det bara varit för Sweden Cup så hade man inte behövt 14:30. Men numera känns det som att det inte alls är så många tillresta som förr. Så det är en mindre fråga helt enkelt.

Min gissning är att de fr o m september kommer att ha 15:10 året om förutom natt-travet på Boden, och då blir det så enhetligt som det går att få.