Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Det var exakt det jag avsåg. Andra i tråden tror inte ett smack på den anledningen.
I första utkastet från ATG skulle V75 starta 16:20 även på EL-lördagen.
Sedan ändrade man till 15:15 ganska tätt inpå. Och sedan åren efter det var det 14:30 som gällde fram till Covid-åren.
1h50min tidigare än övriga lördagar. Hade det bara varit för Sweden Cup så hade man inte behövt 14:30. Men numera känns det som att det inte alls är så många tillresta som förr. Så det är en mindre fråga helt enkelt.
Min gissning är att de fr o m september kommer att ha 15:10 året om förutom natt-travet på Boden, och då blir det så enhetligt som det går att få.
|
Haha inte ett smack var till överdrift men att TV4-timmen inte skulle ha spelat in under årets främsta jackpottoavhängiga omsättningsomgång för "TV-talibanen" Skarplöth har jag i varje fall svårt att tro.
Missade dock att det var redan 1430 ett tag också men i den justeringen läser jag in garantin för att hinna Sweden Cup också inom ramen för lajvsändningen i TV4. Svårt oavsett tro att Hasse vurmat så bara för banbesökarnas väl och ve om än bara en gång om året. Tror hellre han hade verkat stenhårt då för att fimpa Sweden Cup helt som ju var tillfälligt out under pandemi-åren också.