Citat:
Ursprungligen postat av johpet27
Nu pratar jag självklart om edgen på lång sikt. Den skicklige spelaren kommer ha större edge mot den sämre spelaren ju fler lopp det är att analysera. Utmärkt verktyg att spela för 30% av insatsen om man tycker det är så svårt. V75 med 100% av insatsen är inte enklare.
|
Du menar att en skicklig spelare har större möjlighet att gå plus än en dålig spelare, ja förmodligen. I think you might be on to something Sherlock.....
Kruxet i potatismoset är att även en skicklig spelare har betydligt mindre möjlighet att gå plus med 8 lopp än 7. Jag kan inte minnas jag hört någon klaga på att de satte V75 för ofta men lyckas du hitta en sådan spelare är det möjligt att denne också sätter V85 ofta.
Redan innan förändringen av av pottfördelningen var medianutdelningen lägre för 8 rätt om du valt att spela 30% alternativet på V85 jämfört med 100% på V75. Med förändringen beräknas ytterligare 8% lägre medianutdelning för alla rätt enligt ATG. Försämringen jämfört med V75 vid 30%-alternativet ökar.
Lottospelare är ett säreget folk som har svårt att förstå sitt eget bästa. Själv kommer jag förmodligen aldrig att förstå dem.