Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal idag, 07:50   #464
Skog

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 234
Standard

Nu går du i cirklar och uttrycker samma sak med nya ord. Det underlättar eftersom jag delvis kan använda tidigare inlägg som svar på dina funderingar.

Citat:
Ursprungligen postat av johpet27 Visa inlägg
Nej, jag menar att ju fler lopp i spelformen ju större skicklighet krävs och mer av spelpotten kommer procentuellt gå till den bättre spelaren. Den edgen är mindre på V4.
Du menar att en skicklig spelare har större möjlighet att gå plus än en dålig spelare, ja förmodligen. No shit Sherlock.....

Citat:
Trevligt med anekdoter...men har du nån statistik du bygger antagandet på att skickliga spelare har "mindre möjlighet att gå plus med 8 lopp än 7".
Antingen har du en ny definition av ordet anektdot eller så missar jag anektdoten.

Vad gäller statistiken bakom antalet vinnare kommer den från ATG som hävdar att fler lottospelare (Harry) har alla rätt på V85 än V75, butiksandelar är färre, i övrigt oförändrat. Dvs ingen "edge" - tvärtom är andelen skicklighetsspel i relation till lottospel med 8 rätt färre. Enligt samma källa är vinstsumman för 8 rätt lägre än den på 7 rätt (median) om du väljer att spela 30%-alternativet. Jag vet inte vad som fattas den spelare som förespråkar 30%-alternativet i stället för V75. Ytterligare försämring väntas i det hänseendet med den nya pottfördelningen, -8% i median för alla rätt.

Citat:
Är du verkligen säker på att inte 7 lopp är lite för mkt lotto och v65/v64 är korrekt antal avdelningar..
Nej det är jag inte men om ATG skall överleva behövs ett Lördagsspel som lockar spelarna. Där visar det sig med all önskvärd tydlighet att Lottospelet V85, som i praktiken förvandlas till V86 inom kort, inte är det spelet.

Till lottospelarnas förtret kan vi kanske redan i November kan spela V75 igen.

Senast redigerad av Skog den idag klockan 09:50.
Skog är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat