Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
När jag läste Bosse Guldsmedens inlägg kom jag osökt att tänka på Marie Antoinette, som under franska revolutionen förlorade sitt huvud.
Det pågick hungerkravaller i Frankrike i allmänhet och i huvudstaden Paris i synnerhet och Solkungens drottning undrade varför det var sådana upplopp
och fick till svar,
”-Folket svälter och har inget bröd.”
och Marie Antoinette lär ha svarat helt oförstående
”-Men varför äter de inte bakelser????”
.
|
Ovanstående grymma citat hade jag nästan glömt. Jag använde det ofta förr i tiden (på 70 talet) när jag jobbade i Byggbranchen som yrkesarbetare och även fackligt i Byggnads på gräsrotsnivå. Citatet tog jag till när ombudsmännen inne på kontoret talade om hur vi skulle lösa problem men inte orkade lyfta på röven och se verkligheten ute på arbetsplatsen.
Gällande ATG så har jag mer eller mindre lagt ner streckspelet och tar till andra spelformer om suget uppstår i speltarmen. Men tycker fortfarande det är kul att försöka mig på hitta lösningar på travloppen. Och tror och hoppas att lite hjärn stimulans kan hålla demensens intrång i schack ett tag till.
Ha de gott Jajjan. Du har många bra synpunkter i din enträgna sågning av ATG upplägget.