Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal idag, 10:43   #465
johpet27

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 493
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Nu går du i cirklar och uttrycker samma sak med nya ord. Det underlättar eftersom jag delvis kan använda tidigare inlägg som svar på dina funderingar.

Du menar att en skicklig spelare har större möjlighet att gå plus än en dålig spelare, ja förmodligen. No shit Sherlock.....

Antingen har du en ny definition av ordet anektdot eller så missar jag anektdoten.

Vad gäller statistiken bakom antalet vinnare kommer den från ATG som hävdar att fler lottospelare (Harry) har alla rätt på V85 än V75, butiksandelar är färre, i övrigt oförändrat. Dvs ingen "edge" - tvärtom är andelen skicklighetsspel i relation till lottospel med 8 rätt färre. Enligt samma källa är vinstsumman för 8 rätt lägre än den på 7 rätt (median) om du väljer att spela 30%-alternativet. Jag vet inte vad som fattas den spelare som förespråkar 30%-alternativet i stället för V75. Ytterligare försämring väntas i det hänseendet med den nya pottfördelningen, -8% i median för alla rätt.

Nej det är jag inte men om ATG skall överleva behövs ett Lördagsspel som lockar spelarna. Där visar det sig med all önskvärd tydlighet att Lottospelet V85, som i praktiken förvandlas till V86 inom kort, inte är det spelet.

Till lottospelarnas förtret kan vi kanske redan i November kan spela V75 igen.
Min poäng är inte bara att en skicklig spelare har större chans att gå plus än en dålig spelare. Det gäller i princip alla spel. Min poäng är att skillnadens betydelse ökar när spelformen innehåller fler lopp. Ju fler lopp som ingår, desto mer minskar slumpens påverkan relativt skickligheten, vilket gör att en större andel av spelpotten över tid hamnar hos de bästa spelarna. Därför är edgen mindre på V4 än på exempelvis V75.

Med "anektdot" menade jag anekdotisk evidens. "Jag kan inte minnas att jag hört någon..." är ju ett argument baserat på egna erfarenheter, inte statistik. Att dra statistiska slutsatser på 30 omgångar är lite magstarkt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+85), Altoc (+85)
johpet27 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat