Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal idag, 13:46   #490
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3705
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Nej jag räknar inte med Nyårsafton, vilket man kanske kan göra, Men jag räknar givetvis med Midsommardagen o Annandagen, mitt kriterie är ordinarie klasslopp, inte omgångar en massa jippolopp eller årgångsfinaler försökslopp

När man skruvade på propparna, fler spårtrappor, fler 15hästars osv så fick man upp svårighetsgraden rejält, otroligt synd att man inte hade is i magen och lät pågå under en längre tid, kanske med en 10 örs radprishöjning pga inflation

2024 hade vi 8 omgångar med 5 rättsjackpot under maj jun jul och aug, dvs nästan varannan gång, sommaren brukar generera låga utdelningar, det vet alla

Men 2025 hade vi 2 omgångar med 5 rättsjackpot, samma preiod, förmodligen ganska nära det perfekta antalet, kanske någon till, men abolut inte varannan vecka

Men man gjorde säkert ingen analys av utdelningen under sommaren 2025, då körde man redan på V85 spåret, och det var väl ingen som vågade vara kritisk till V85 inom ATG, till slut föll även styrelsen förfalsarierna man målat upp

Men att sockrat 8 rättspotten med 500 mijoner på 7 månader är på tok för mycket, skit samma om det beror på att ingen hade 8 rätt, låg utdelning eller fonderade medel, BAKLÄXA till ledning styrelse o analytiker

ATG MÅSTE BETALA UT VINSTERNA DE DOM SOM SPELAR DEN AKTUELLA OMGÅNGEN
hoppas den nya fördelningen blir bra, men varför skall det ta så lång tid genomföra.
Vi räknar olika. Påskdagen, Midsommardagen samt Nyårsafton är de "icke-lördagar" som jag räknar in. Gamla fina Annandags-tävlingarna räknar jag inte alls som en "vanlig rikstoto"-omgång längre. Och det verkar även som att kollektivet ser det som en i mängden omgångar under Winter-burst-veckan.

Om du räknar bort årgångsfinaler ska då alltså Superlördagen med Kriteriet bort? Likaså Derbyt och BC-dagen på Eskilstuna som numera har 4 åringsfinaler?

Det slirar lite beroende på hur man bestämmer sig för vilka omgångar som ska vara med.

Men är det inte märkligt att de tillvässade propparnas ökade svårighetsgrad fortplantat sig till V85? Det finns ingen som helst anledning att tro att det inte hade blivit låg-utd-JP-parad i höstas även med V75.

Vad jag kunnat få fram så ser det ut som de tänker genomföra förändirngen så fort som möjligt. "Innan juli."

Angående förra sommarens låg-utd-JP. Två stycken. Två är inte det perfekta antalet. Det är noll komma noll.

Senast redigerad av Strappa71 den idag klockan 13:48.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat