Visa ett inlägg
Gammal 2026-06-15, 08:38   #1
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2404
Standard

Kalmar V85 Söndag 28/6 Spelstopp 16.10

Efter att ha avnjutit VM-premiären i fotboll för Sverige, klickade jag mig till söndagens startlistor till Kalmars V85:a.

En av flera favoritomgångar under kalenderåret, lite av upptakten till trippeltravet på Axevalla i juli, som jag ser som en spelmässig höjdpunkt på sommaren.

Tråkigt att Kalmar inte lyckats få fulla lopp till sin stora dag, dock två voltstartslopp och två snabblopp som kan få utdelningen att ta höjd.

En sak jag hoppas på är att den nya ledningen på ATG förstår, tillskillnad från den förra och det är hur lätt det är att tappa kunder i motsats till hur otroligt svårt det är att vinna dem tillbaka.

Jag tvivlar på att man kan skruva klockan bakåt och genom att återinföra V75
så kommer alla förlorade själar som spelat trav veckovis i decennier hitta tillbaka till spelet. Bara i min bekantskapskrets har ingen som valde att lägga ner liren på trav i Sverige, efter Skarplöths återkommande missgrepp, trots att denna travets dödgrävare äntligen är borta för alltid.
Trots att jag lockar med ”free drinks” och käk på kongressen eller annan lokal om vi slöjdar ihop ett gemensamt lir som förr i tiden.
Ett försök att skaka liv i alla decennier av kul travspel på lördagar.

Det rika utbytet av spelidéer som växlades och ökade i frekvens ju närmare lördagen vi kom, kan nu jämföras med döda havet.

Jäkligt trist, men de facto så.

Gubbarna hos ombudet som spelat trav i hela deras liv, la ner helt när ATGs kundtjänst kräver att de skall ha en nyare Smartphone med BankID för att få lite större vinster direktöverförda från deras ATG-konton till deras privata konton
(vilket förr funkade med ett samtal till kundtjänst).
Gubbarna hade ett liv med travspel bakom sig, missade aldrig en lördag.
De försvann som en direkt följd av ett av Skarplöths infall.
Där fanns ett travkunnande av bibliska mått, gubbar som älskade att snacka trav och en guldgruva för varje travnovis, som kom in till ombudet.

Undrar hur många som blev travfrälsta av detta sväng-gäng av travtokar?
Borta pga idioti från ATG över en natt.
Tänker osökt på titeln till en bok jag kom att älska ”Dumskallarnas sammansvärjning” av John Kennedy Toole

Senast redigerad av Jajjan den 2026-06-15 klockan 08:40.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat