Kalmar - Första Flukten:
Avd 1
5 Ivan Mauger är snabb ut. Får Rosleff ledningen körs nog familjehästen där.
7 River Tooma verkar vara i toppslag. Vinner t o m med Florhed! Ohlsson upp nu.
Avd 2
Försöket till Diamantstoet lockade bara 7 deltagare trots förstapriset på 150 000 kr.
Nu är visserligen
5 Clarissa med. Normalt sett europas bästa sto, men loppet dan innan Elitloppet på V85 var tufft. Kolla det loppet i lopparkivet! Risken är att det blir lika tufft denna gång med Jepson, Kolgjini, Bergh och Djuse bakom bilen. Clarissa är en spikidé men även
1 Urbina Southwind är en alternativ spik. Verkar trivas med skor och medeldistans! Kanske ett tvåhästarslås?
Avd 3
Ööhh...vadå? Har knappt hört talas om en enda häst i detta lopp. Kräver lite efterforskning alternativt
helgadd.
Avd 4
Ettan i volt,
1 Cantal känns given. Trea eller tvåa i årets starter. Dags för vinst? Men många fler får det nog bli i detta voltstartade stolopp.
Avd 5
2 Mackenzie Bro och
4 Wannabe Zaz är de enda som spontant klingar bekant. Det känns som ett sånt där lopp där ingen kan vinna.
Avd 6
Äntligen en spik, på
1 A Fair Day. Kungen av Kalmar ska väl vinna det här. Det är ju inte Elitloppet precis!
Avd 7
Lite sugen på att banka in
7 Assar Rapid som spik. Toppform, livets första barfota och MAD i sulkyn. Luktar väl spik, eller?
Avd 8
Var har vi
8 Maroon Day? Har inte varit sig lik det sista. Men prisvärd till under 20%.
6 Alvena Roy är det uppåt på. Måste få plats med Professorns häst! Jag släpper inte heller
4 Indy Boy även om Örjan känns lite trött just nu. Han kanske har sin bästa tid bakom sig (men vem f-n har inte det?). Har dock förstaplatsen på kuskligan i V85, det kan man inte ta ifrån honom.
Jag tar med mig detta till Kattegatts Pärla (Læsø) där jag klurar vidare under veckan till vågornas kluckande mot stranden 150 m bort. Hoppas på en god uppkoppling.
Ha en god midsommar alla Sharps-innevånare!!!