Visa ett inlägg
Gammal 2026-06-15, 11:03   #2
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4782

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kalmar - Första Flukten:

Avd 1
5 Ivan Mauger är snabb ut. Får Rosleff ledningen körs nog familjehästen där.
7 River Tooma verkar vara i toppslag. Vinner t o m med Florhed! Ohlsson upp nu.

Avd 2
Försöket till Diamantstoet lockade bara 7 deltagare trots förstapriset på 150 000 kr.
Nu är visserligen 5 Clarissa med. Normalt sett europas bästa sto, men loppet dan innan Elitloppet på V85 var tufft. Kolla det loppet i lopparkivet! Risken är att det blir lika tufft denna gång med Jepson, Kolgjini, Bergh och Djuse bakom bilen. Clarissa är en spikidé men även 1 Urbina Southwind är en alternativ spik. Verkar trivas med skor och medeldistans! Kanske ett tvåhästarslås?

Avd 3
Ööhh...vadå? Har knappt hört talas om en enda häst i detta lopp. Kräver lite efterforskning alternativt helgadd.

Avd 4
Ettan i volt, 1 Cantal känns given. Trea eller tvåa i årets starter. Dags för vinst? Men många fler får det nog bli i detta voltstartade stolopp.

Avd 5
2 Mackenzie Bro och 4 Wannabe Zaz är de enda som spontant klingar bekant. Det känns som ett sånt där lopp där ingen kan vinna.

Avd 6
Äntligen en spik, på 1 A Fair Day. Kungen av Kalmar ska väl vinna det här. Det är ju inte Elitloppet precis!

Avd 7
Lite sugen på att banka in 7 Assar Rapid som spik. Toppform, livets första barfota och MAD i sulkyn. Luktar väl spik, eller?

Avd 8
Var har vi 8 Maroon Day? Har inte varit sig lik det sista. Men prisvärd till under 20%. 6 Alvena Roy är det uppåt på. Måste få plats med Professorns häst! Jag släpper inte heller 4 Indy Boy även om Örjan känns lite trött just nu. Han kanske har sin bästa tid bakom sig (men vem f-n har inte det?). Har dock förstaplatsen på kuskligan i V85, det kan man inte ta ifrån honom.

Jag tar med mig detta till Kattegatts Pärla (Læsø) där jag klurar vidare under veckan till vågornas kluckande mot stranden 150 m bort. Hoppas på en god uppkoppling.

Ha en god midsommar alla Sharps-innevånare!!!

Senast redigerad av bosseguldheden den 2026-06-15 klockan 11:06.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat