Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing
Thomas ”Ögat” Öhman hade en väldigt bra idé.
Om dom nu vill behålla V85 så menade han att man byter insats med V86. D.v.s. han menade att V86 har lite skiftade lopp och där kunde det få kosta 50 öre i radpris. Sedan kunde V85 få överta radpriset 25 öre. Då skulle V85 bli lite mera greppbart.
Låter inte som någon dum idé, var min spontana tanke.
|
Det kan du göra redan nu, genom att välja sänkt insats 50%. Men problemet är ju att det fortfarande är åtta lopp. Hellre sju lopp och en liten höjning av radpriset enligt mig (och många andra). Tillbaks med V75 är det enda som de flesta vill ha. Sen kan man ju ha ett extra åttonde lopp som tillval, precis som man kan välja boost, för de som ABSOLUT vill ha åtta lopp, men jag tror att åttalopps-spelet skulle få väldigt låg omsättning. V75 är och har varit suveränt som spelform. Det är propositionerna som har varit fel. Det skall vara blandat; 1640m, 2140m och 2640m. Eller Stayerlopp ibland. Blandat volt och auto. Minst ett par 15-hästarslopp i varje omgång. Allt hade blivit bättre precis innan man gick över till V85. Ändrade procentsatser i vinstpoolerna är positivt och ändrade jackpot-regler likaså. Men det känns ändå som desperata försök att plåstra om skadan som uppstod när man införde V85. Kanske borde vi ha en folkomröstning i denna viktiga fråga?
V85 har fördärvat mycket lördagsglädje för många människor.
Sen kan man ju bara skita i hästspelet och hitta andra intressen i livet. Men det är synd på så rara ärtor att några få stollar har kunnat sabba denna folkrörelse.