Visa ett inlägg
Gammal igår, 19:03   #2
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4778

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ditt & Datt från Kattegatt
Långt ifrån Bergsåker har jag ändå klurat på veckans omgång och har än
så länge kommit fram till följande:

Avd 1
Bergh har tokform och rycker alla skor på 6 The Flying Eagle. Vill nog stila sig på sin gamla hemmabana. Måste med till 7%.

Avd 2
Jag gillar inte treåringslopp. Valpar är så oförutsägbara! En miljon i förstapris i denna E3-final gör det inte lättare. Jag tänkte chansspika favoriten 4 Fusion Blaze som är van att vinna med Magnus men garderar nog med 7 Rosie Bros som var före den i mål i ett miljonlopp på Elitloppsdagen. 5% är för lockande.

Avd 3
Här blir 5 Illuminato stor favorit så klart. Men jag vill ju inte släppa
1 Puskas Boko som jag spikade senast då den vann från tolftespår. Spår ett på Bergsåker är ju känt som bra och den skräller nog till lite om den vinner detta.

Avd 4
Klarar 13 La Yuca att plocka in 40 m på snabbkörande Claes Sjöström med 1 Kusen Simoni? Det är frågan och jag är tveksam till det. Det får nog bli en drös med hästar i detta lopp.

Avd 5
Goopen har en formtopp i stallet och jag tror inte att han slarvar bort det här med 5 Grosbois. Borde spetsa från femtespåret och sen är det bara att skaka på huvet åt alla som kommer fram. Ledning från start till mål är mitt scenario. Spik!

Avd 6
3 Killer Rain är min favorit. En tuffing, härdad på Vincennes. Men bägge Wäjerns hästar, 1 Loxahatchee och 7 X.O. Kemp ska med. Vi är ju i Wäjerland!

Avd 7
Jag tänkte avsluta med två spikar; och börjar med 5 Husavik som fick vinna senast till nästan 7 ggr pengarna.

Avd 8
Jag avslutar med en skrällspik till 11%. 11 Maverick gillar jag skarpt. Jepson vann nyligen med honom från elftespår medeldistans, så han vet hur man ska lägga upp det.

Ser att Eterhandaren är inne på samma ideer i avslutningen. Två travstollar kan väl inte ha fel?

Så tänkt var det här, torsdag eftermiddag
Puskas Bo, Læsø
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat