Sena fredagsreflektioner
I
avd 1 plockar jag med
12 Abbagliante. Fick en känsla av att den kan gynnas av att det blir tuff körning. Är alltid med där framme och har nu springspår från tillägg och bara fem hästar på startvolten. Har man tänkt ha många hästar i första avd ska man nog ta med den till endast 3%.
I
avd 2 håller jag mig fast vid
7 Don Gaagaa som spik. Tränaren spikar sin häst i FEM TIPPAR V85 och det finns chans på spets då den är startsnabb. Chansar bort Due Due då den har sämre lärlingskusk samt elftespår även om det kanske är en bättre häst.
I
avd 3 är jag fortfarande inne på att spika
2 Buddy Topline. Bergh har stallform och ska köra barfota (på hästen alltså). Jag bygger mitt beslut på att den är startsnabb och har hyfsad chans att få ledningen, där den gått bra tidigare.
Avd 4
1 Preposterous var mitt första streck, men Johan säger att den måste höja sig för att vinna detta. Det har ju varit rätt billiga lopp den segrat i tidigare. En som har seglat upp i snacket är
7 Bys Arigato.
Endast tre år men van tuffare sällskap och får nu en riktig kusk i sulkyn. Endast 4%. Sen tar jag nog
Goopajävelns häst oxå. Han vinner ju med det mesta just nu.
Avd 5
Stormvarning för
8 Dream Burgerheide. Kolla in vilken rad den har! Nu har den värsta spåret men det beror ju på att det är en Spårtrappa och då får ju bästa hästen det sämsta spåret. Som 4%-are får den inte missas om man garderar.
Avd 6
A Fair Day sjunker i procent hela tiden trots att en av spetsfavoriterna innanför har blivit struken. Kanonbra, tycker jag och spikar utan att darra på läppen.
Avd 7
5 Alvena Roy ska väl leda detta från start till mål?
Avd 8
Gött att ha
ALLA i sista avdelningen där omgångens största favorit spikas av nästan alla.
Jag får spela med 50% för nu börjar det bli dyrt och det kanske inte är klart ännu