Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-01, 21:55   #26
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Visste inte du var Polen-expert Robin? Du kanske vill informera mig om vilka spelare de tappat? Googla på du så får vi se om du får fram rätt svar, jag vet nämligen.

Klart de inte försakat ligan med flit, men de har prioriterat europaspelet. De har ju inte direkt gått rakt in i EL gruppspelet.
De började kvala till cl, gått den långa vägen. Varje match är en ny framgång och inför varje omgång i Europa har de vilat spelare i ligan och en polsk trupp är inte särskilt bred. Därav har ligaspelet blivit lidande. Så att kalla dem för ett medelmåttigt polskt lag är helt enkelt fel.
Minns inte vad han heter, men de sålde en kille till Dortmund om jag minns rätt. Anfallare som var jävligt duktig.

Att kalla Lech för ett medelmåttigt lag är inte fel när de placerar sig i mitten av tabellen, som bekant ljuger inte tabeller. Jag är inte expert, men detta är inte det enda forum jag hänger på och fler polska källor har skällt på Lechs spel.

Som sagt inget lag prioriterar ligan för EL, att de inte har bred trupp för att fightas på två fronter kan jag köpa. Men de har ändå haft tur i detta gruppspel.

Edit: Lewandowski hette anfallaren tror jag.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat