Visa ett inlägg
Gammal igår, 09:59   #9
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4829

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tidiga grundideer:

Avd 1
1 Easy Pick har vunnit med Jepson på Årjäng förut. Bästa spåret i volt nu. Måste med trots att den stiger stadigt i procenten. 7 Hankypanky Leonie har Redéns nya kusk-kronprins (?) i sulkyn. Springspår och ett nödvändigt streck trots att jag inte är speciellt bekant med hästen. Snygg rad med Rikard Nils! Gustav Johansson rycker skorna på 11 Tactical Lady vilket kan vara ett varningstecken. Peter Untersteiner är giftig nu och jag väntar på hans startkommentar innan beslut om 5 Havsnymfen ska få plats på systemet.

Avd 2
Norgetävlande kallblod som reser hit och får svensk toppkusk. Det blir en auto-spik på 4 Kolli Yx Odin. Brukar vinna med Goop!

Avd 3
Här hittar jag (likt många andra?) ett spelvärt lås på 5 Secret Brigadoon och 6 Sensational Doc. Bägge med formkuskar och bägge trivs på lång distans. Det räcker med att en av dom vinner!

Avd 4
Stolopp/stöklopp, 15 kallblod över tre volter. Helgarderingsläge, men det kan jag inte. 9 Pinsessan Stöen får bli förstastrecket på visad form. 1 Finnskog Zera är ensam på startvolten och har duktig kusk. Kommer från vinst. Mitt andrastreck! 3 Sjö Kosa har låga startpoäng men får Jepson i sulkyn. Den vill jag ha med. Sen vet jag inte...

Avd 5
Klass III är ett blunda o peka-lopp. Erlend Rennesvik brukar jag alrig ha med när han kommer hit men just på Årjäng har han ju vunnit en del och jag vill ju inte åka på en femma på kort auto, så 5 Sanctuaire får jag ha med vare sig jag vill eller inte. 8 Mondo Pellini ser intressant ut men jag får kolla med Uhrbergs hemsida vad han säger. 11 Pernod Boko däremot streckar jag direkt. Kihlström/Walmann är alltid farliga. Skoryck dessutom.

Avd 6
Jag får en pirrande känsla av att det kan bli konstigt kört i detta sprinterlopp och att det kan bli en skräll, så jag tar ALLIHOPA HÄSTARNA. Sådär, nu kan ni nog lugnt spika FZ .

Avd 7
11 Conrads Leonard - kommer från vinst med Uhret och nu kör man barfota runt om och med jänkarvagn. F. n. spik men jag har inte läst Uhrbergs blogg ännu, så det kan ändra sig.

Avd 8
3 Deadly Map - trivs på långt, Jepson upp, barfota och jänkarvagn. Jag spikar utan att darra på lappen.

Nu ska jag bara läsa Uhrberg, Krille Krukan, Jens, Sharps-ideer och tränarintervjuer innan jag finputsar.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat