Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Lögn, förbannad lögn och statisk. Stämmer ju i det flesta fall men visst kan statistik vinklas av användaren och vara ett hjälpmedel för att bedöma olika sannolikhets gissningar i travtävlingar.
Dock inte när det gäller ”kladdbanestatistik”. Där finns det det ett otal parametrar som oxå måste vägas in gällande prestationen typ : Startspår och metod, kusk, dagsform, motstånd, propositionen och hästen rutin på olika underlag.
Bara plocka en av dessa typ kladdbana gör att statistiken blir helt meningslös.
Detta är mina personliga tankar och visst är det upp till var och en att försöka hitta ett hjälpmedel för travtipsens lösning.
|
Agree!
Hur olika förutsättningar och parametrar lirar ihop med varandra är oerhört komplext. Vissa dagar väger en parameter hårt för att vara helt verkningslös en annan.
Vad gäller tungbana/kladdbana så är mitt tänk att jag nog har större chans att hitta dem som INTE går bra på sånt hellre än att pin-pointa dem som går bra/extra bra.
Travtipseri är oerhört subjektivt och väldigt svårkvantifierat. Det är också anledningen till att jag inte är särskilt oroad över AI-tips-tjänsterna.