Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Agree!
Hur olika förutsättningar och parametrar lirar ihop med varandra är oerhört komplext. Vissa dagar väger en parameter hårt för att vara helt verkningslös en annan.
Vad gäller tungbana/kladdbana så är mitt tänk att jag nog har större chans att hitta dem som INTE går bra på sånt hellre än att pin-pointa dem som går bra/extra bra.
|
Var kan man hitta den statistiken på vilka som
INTE går bra på tungt/kladdigt? Det känns som det här snacket om att det inte gäller att ha så många rätt som möjligt utan så få fel som möjligt.

Det låter som ett sisyfosarbete att utröna det på egen hand genom att gå igenom lopparkivet på varenda häst. Och då har du ändå bara fått fram vilka du
INTE (kanske) ska ha med på ditt system. Det känns behändigare att plocka ut de man absolut vill ha med på systemet med hjälp av de parametrar man brukar använda, t ex spår, kusk, tränare, m m och sedan krydda med hästar som bevisligen gått bra på kladdig bana som lite extra strössel på glassen. Men SMHI kan ju ha fel (det har hänt) så hela resonemanget kan vara inaktuellt på lördag. Men det är ju detta klureriet som är det roliga med travtips. Annars hade jag väl spelat Lotto istället? Så många timmar som man lägger på travet så är det klurighetsnöjet som för det mesta är behållningen, ibland även några kronor in på kontot.