Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden
Det får bli en liten lapp te kvällen trots att det är GS75. Man behöver ju lite distraktion i värmen för att känna sig cool.
Avd 1
Jag sätter en tändsticka på att 9 Jeu Set Et Match vinner detta. Det var min första tanke, eftersom jag inte förstår franska. Sen hörde jag David Persson stormvarna för 1 Elliott och dubblade mitt system med den. En etta i volt är ju aldrig fel.
Avd 2
Även här hade jag tänkt spika, nämligen 4 Speed Change med Bergharn. Fick dock darrläpp utav Wäjerns 3 Lando Mearas. Han är ju på väg att flytta dit och vill nog visa upp sig från sin bästa sida på "nya hemmaplan".
Avd 3
Jag biter mig nog fast vid spik på 7 Mr Carnation. Spår 7 visserligen, men det ju såna spår de bästa får när det är spårtrappa.
Avd 4
Båth-dotterns träning, 7 Sandsjöns Cantona var den första jag tog ut. Skräll i toppform. Den får sällskap av 8 Listas Champagne med duktige Cordeau. Skräll i toppform. B-tränar-lopp med voltstart på tre volter. Jag hoppas på skräll i toppform här!
Avd 5
2 Kosing brukar alltid vara bland de främsta och springer distansen på en 11-tid. Det får bli en chansspik till under 40%?
Avd 6
Treåriga ston och de mest betrodda är trovärdiga. 2 Global Halo och 3 Grace in Heaven kan göra upp om det här. Men jag vill ha med 1 Trendy Zon där bakom. Pieters/Törnqvist är alltid farliga att utelämna och den här har bara 1% på sig. Sen tänker jag att 12 Retro Racer kan vara en sån där lurig skräll om den kommer i tredje spår sista varvet och knäpper alla på näsan.
Avd 7
Borta bra, hemma bäst, tänker Emilia och David när dom sätter 20-oddsaren 12 Kash Keeper i sista avdelningen. Men för säkerhets skull tar jag med kaxige 14 Kaxig In med Axevallaexperten CJJ. Då får även "gumman i lådan", Linda Sedström plats på kupongen med 13 Bourbon Brodde. Är faktiskt näst mest streckad nu!
Det får nog räcka så. Lite fjutt bara idag, krutet får vänta tills i morrn.
LYCKA TILL!
|
Som så ofta har vi ungefär likvärdiga funderingar ang ”förhands ” förslagen

Men i Avd 1 är mitt måstestreck 14 Aegon och motbudet 11 Superstitious.
Avd 4 täcker jag upp Champagnen med 3 Stens Cullinan. Arnqvist är på hugget och Johan U trivs med sin gamla guldhäst dröm.
Avd 7 tja Leo och Persson kanske satsar på en dubbelmacka med 12 o 14

nä nu blev det lite snuskigt. Men lite Bourbon är ju alltid gott på fredagskvällen.
Gött mos Guldheden. Trevlig helg.