Visa ett inlägg
Gammal 2026-08-01, 12:01   #15
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4920

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rättvik lördag – efter cappuccino-tankar, innan värmningar och intervjuer

Avd 1
Jag fastnade till slut för 1 Hankypanky Leonie som spik. Har visserligen gått upp till 60% nu men Rikard Nils låter påställd och tror att han kan ta spets. Har vunnit fem av sex lopp med kusken och förlusten var ifrån överskattade spår 2 bakom bilen. Nu är det legendariska spår 1 I volt. Jag vet att det är kusligt med spik I första avdelningen men ibland är det skönt att rycka plåstret.

Avd 2
Även i detta lopp är Rikard optimistisk angående chanserna. 1 Licorice Sisu har körts barfota bak två gånger tidigare vilket resulterat i två vinster. Är favorit till att ta ledningen. 4 Hip to be Square verkar vara i form. I senaste loppet på Eskilstuna (se om det) svepte den hela fältet från spår 12 och vann i snygg stil. Men det kan bli lite duell mellan dessa två och jag vill strecka vidare. 5 Manhattan J.P får proffskusk denna gång och barfota bak. Kan duga om det blir trötta ben på de två favoriterna. Jag vill även ha med skrällen 9 Osvaldo A. Boko. En Emilia Leo-häst som denna gång utrustas med barfota runt om, jänkarvagn och Örjan Kihlström. Snacka om att gå ”all in”! En 7%-are!!!

Avd 3
Det är klart att det är kul att gardera en 84%-are men med vadå? Jag ser ingen som kan plocka ner 5 Unforgettable A.Y. Så hon får bli en spik i detta stolopp.

Avd 4
Det är crazy att utelämna en stor favorit när man har fyra hästar i loppet men jag har svårt att se att Ingvar Nyberg ska slå Mats E Djuse, Ole Johan Östre, Ulf Ohlsson och Claes Sjöström ifrån femtespår i volt med tillägg. Chansar istället på 1 Hulte Sixten, kallblod från stall Hulte är alltid aktuella, spår 1 i volt och Ulf Ohlsson är extra på pluskontot. 2 LanglandsBalleria hejade jag på ända fram till målsnöret senast. Snart sitter hon där. Sjöström upp nu! 3 Åse Fryd har kämpat på hela sommaren och är värd en seger. Snabb ut! 11 Palmesus N.O. hade en dålig dag senast men ska inte glömmas bort enligt stallet.

Avd 5
Mats får chansen igen på Kim Mobergs 8 Sandsjöns Cantona. Dåligt läge men nu testar man med jänkarvagn och rycktussar. Har varit 1,1,2,2, i årets fyra starter. En duktig 2%-are. 5 Viewing Window ska laddas iväg från femtespår på kort bakom bilen. Därför rycker man skorna denna gång. 1% låter bra! Jag får ha med någon lite mer betrodd oxå men det blir inte favoriten utan 3 Herkules A´lir som kan blixtra till i ett så´nt här lopp.

Avd 6
Fortfarande spik på 5 Kingen Mearas. Trendar kraftigt uppåt! Har gått från 4% till 5%. Det är en ökning med 25%!!!

Avd 7
Volt och lång distans. Westholm/Djuse får bli mitt förstastreck. 1 Ninepoints Star kan få spets och då är mycket vunnet. 3 Whiskey Majo pallar alltid och borde vara med och hugga om det. 7 Lion Sisu är intressant och kommer från Christer Eriksson och gör här debut hos Oscar Berglund och fick en riktigt bra kusk i premiärloppet. Den enda i fältet som vunnit på långt.

Avd 8
7 Punchboard är en följehäst. Den får vara med på lappen men nu får den snart sitta där annars åker han i papperskorgen. 1 Heavenly Zet gjorde bra ifrån sig senast och blir favorit i loppet. Tidig!
2 Lucky Silver blir inte mycket streckad men den här är bra. Min favorit i loppet! 3 Legligin slinker med som fjärdehäst. Hade Goop kört själv så hade jag haft den förstarankad men Linderoth är väl ingen stjärna, han har drygt 5 i segerprocent. Men han får chansen att bevisa motsatsen, för hästen är ju bra.

Ja, det här spelar jag idag om det inte framkommer någon omstörtande info.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat