Manic Monday
Men snart är det Lördag och härligt högklassigt Åby trav.
Båda Hajom filurerna Robban och Christoffer är avstänga men har trots detta eller kanske på grund av hela 25 starthästar på lördag !? Det finns ju gott om lånekuskar som gillar att köra dugliga hästar. Kul när hemmatränarna spänner bågen och ställer iordning.
Mina Tidiga Tankar.
V85 1) 20 hästarna känns betydligt tuffare i detta stolopp.
9 Zucchini C.D. Blir väl med rätta hårt betrodd efter årsdebuten senast.Ok täta starter men märren har grym grundkapacitet.
10 Donna Inez har pausat men är en ganska stabil travare. Voltstart !?
12 Noblesse BroddaGillar jag skarpt och får bli min måndagstänkare nr 1.
V85 2)
4 Jonte Godiva kommer med 11 tider i bagaget och det är respekt. Men kanske blir lite överspelad !?
3 Timotejs Online Sto mot H/V, skor på och G i raden

men har trots allt FTB gener. Måndags stänkare nr 2.
Psst 7 hästarslopp är ju billigt att helgadda !?
V85 3)
4 Mud Hill Bra form samt stark och rejäl. Halvsmack.
9 Carnation är väl måstestrecket. Distansgynnad är bara förnamnet.
7 Eleven O’Clock Jag synar pokerspelaren Thorson. Han har skrällt förr.
Måndags stänkare nr 3.
V85 4)
5 Conrads Leonard Ännu en Distansgynnad rackare. Björn upp !
10 Strawberry Googoo har Robban matchat försiktigt !? Inte likt honom.
Men vi får höra vad han säger om formen !? Jag gillar hästen.
V85 5) Klurig Silverdivision.
12 Patton kan vara Chansspiken !? Tionde raka !? Men visst kommer första förlusten på ett år smygande.
V85 6)
2 Boscha Diablo Här har vi Måndagsspiken. Tja även Lördagsspiken. Smackelismack.
V85 7)
5 Official Sox Toppform är bara förnamnet. Smackelismack.
Men ston är ston.
V85 8) Dagens Styrkeprov. Jag hoppas och tror att det blir tävling trots en svårslagen Fransesco.
1 Macahan Farlig med Open Stretch smygare.
4 High On Pepper Trodde jag var på retur men ont krut förgås inte så lätt. Skoglund har fått nytändning på hästen.
5 Ibiku De Houelle Grym långluffare men Franska ekipagen är lite ojämna när det tävlas i Sverige. Men vid sunda vätskor och rätt styrning är han med på stregen.
6 Get A Wish Gillar jag skarpt. Ok kan bli lite het om han laddas och gynnas väl inte av distansen men Jepson är bra på smygresor.
7 Epic Kronos Distansgynnad filur.
9 Fransesco Zet Tja allt är väl sagt om den här grymma hästen som är stenhård i både kropp och knopp. Storlopps Örjan brukar göra sitt jobb.