Visa ett inlägg
Gammal igår, 21:46   #15
Skog

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Öresavrundningen är exakt uträknad enligt antal vinstrader per vinstgrupp. Dessa finns att hämta ( om än mycket krångligt ) från ATG eller t ex BaraTrav.

Så öresavriundningen är 100% korrekt uträknad. Om något är förväntat eller uppskattat eller bedömt eller gissat så skriver jag det. Annars är det framräknat och stämmer exakt.

Nej. En sån här rad hade gett ännu lägre på V75. Och det gjorde det ofta.

Siffrorna från i lördags var extrema.

Förväntad utdelning enligt V85% på vinnarraden:

434454 kr
2848 kr
70 kr
12 kr

Hela avslutningen med Baron Tilly-Gosa Gosing-Epic Kronos var upphaussade av tjänsterna och hjälpte nog till att krascha utdelningen.

Utdelningen i stort sett delat på tre jämfört med "förväntat". Sällsynt på V85. Men det var skrämmande vanligt på V75.
Då stämde min magkänsla ganska bra, för att inte säga på pricken! Förmodligen stämmer den lika bra när den säger att det inte var skrämmande vanligt på V75 alternativt är det gårdagens middag som gör sig påmind i magen!

I sann stasianda har ATG beslutat sig för att inte visa hur det ligger till med vinnande kuponger. I det här fallet behövs det inte. Jag kan med stor säkerhet säga att stora andelsspel med 5-10 varv ligger bakom detta som vanligt på V85. Är det 5:e eller 6:e gången i år som varvade system sänker utdelningen? Precis som ATG vill ha det, andelsspel är viktigare än småspelare. Den frekvensen var inte skrämmande vanligt på V75 även om det naturligtvis inträffade.

Skillnaden här är att småspelaren som för en gångs skull lyckas pricka alla rätt drabbas hårt. Det kan dröja 25 år innan samma spelare är med på alla rätt med 8 avdelningar.
Avslutningsvis vilja höja ett varningens finger för 9 Sir Tooma i avd 8. Knappast en vinnare men ett tänkbart platsspel.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat