Lite småvarning på
9 Chocolatemerei andra
Citat:
|
Hon har varit riktigt bra även om hon inte är i toppform än. Vi har bytt lite foder, för att ge dem lite mer energi, vilket verkar ha fallit väl ut. Hon tränade onsdagen efter Rättvik och kändes fin i de lugnaste farterna hon kan springa. I söndags gick hon ett rutinjobb med sex intervaller i runt 1.30 fart, men i sista intervallen provade jag att dra huvan och då expolderade hon. Hon sprang alltså ner mot 1.00-1.02 i 200 meter och så fort har jag aldrig någonsin kört, dessutom var det i långvagn. Det var det jävligaste jag varit med om och då har jag tränat häst i många år. Jag tror inte att det finns så många snabbare hästar i klassen och jag tror att hon ska vara snäppet vassare den här gången. Hon kan både öppna och avsluta, så jag är optimistisk inför onsdagens uppgift, säger Tommy Nilsson.
|
och
3 Danville i sista. Båda med väldigt uppåt tränarintervjuer.
Citat:
|
- Körde jag i torsdagsjobbet och han kändes jättebra. Faktum är att hästen känns bättre än på bra länge, så jag måste vara lite optimistisk här. Jag har dock respekt för motståndet, inte minst Due Due, som jag tycker är en riktigt bra häst. Men även Danville är bra, så det ska bli spännande, inte minst då vi har dragit ett bra spår, säger Maria Törnqvist.
|
Kan ju vara ett platsspel, åtminstone.